עבודה בציון A מושקעת מאוד, בקורס מימון וקבלת החלטות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תקציר מנהלים " אחד התפקידים הבכירים בכל ארגון עסקי, הוא זה של המנהל הפיננסי, מנהל הכספים או מנהל המימון.
המנהל הפיננסי צריך להחליט באיזה מכשיר להשתמש, או באיזו צורה לגייס את הכספים. עליו ליזום את זרמי הכספים הנובעים המכשירים הפיננסים השונים ולפקח עליהם.
בהכללה אפשר לתאר את תפקידו כמתאם, דו כיווני של זרמי כספים בין המערכות השונות: המערכת החיצונית, תת המערכת הארגונית ותת המערכות המרכיבות את הארגון העסקי.( תורת המימון – ניהול פיננסי של גופים עסקיים, חלק א' עמ' 39) עבודה אישית זו , הבנויה למעשה משתי מטלות, תבחן סוגיות שונות של מנהלים העומדים בפני קבלת החלטות פיננסיות. עבודה זו מחולקת לשני חלקים כאשר כל חלק מהעבודה עוסק בנושאים שונים הקשורים בתחום.
בחלקה הראשון של העבודה חברת GREEN מבקשת להרחיב עסקיה על ידי כניסה לתחום עיסוק חדש, בדוח זה נבדקה ההצעה באמצעות תחזית תזרמי מזומנים  של ההשקעה , נעזרנו בכלים לבדוק תקופת החזר ההשקעה, בדקנו NPV (ע.נ.נ – ערך נוכחי נקי), ובדקנו  IRR (ש.ת.פ – שיעור תשואה פנימי).
באמצעות כלים אלו גיבשנו המלצה חיובית הממליצה לחברת GREEN להשקיע בעסקה.
בחלקה השני של העבודה  נדרשתי לחשב את מודל  "מחיר ההון הממוצע המשוקלל" על פיו תקבל חב' CELTOR  החלטות השקעה  ,  גישות שונות למנהלים בחברה (לדוגמא  מודל מחיר ההון השולי ו-  CAPM) מבדיקת המודלים והגישות הגעתי למסקנה שהמודל WACC, עלות הון ממוצע משוקלל, הינו המודל הטוב ביותר לחברה, אשר בו נכללים ההון הזר וההון העצמי ולפיו ניתן לחשב את עלות ההון במצב בו רמת הסיכון בינונית.
“Like any other decision – making area, financial decisions involve choices between two or more possible courses of action. If there is only one possible courses of action, no decision is needed.” (E J Mclaney, The Business Finance Environment, p.15).
תוכן עניינים
עבודה מס' 1 חברת GRENN                                                             הצגת האפשרויות –3-8                                                            בחינת כדאיות ההשקעה ל- 4
פרויקטים -..9-12
הגדרת עלויות השונות .13-14
גורמים לא פיננסים שעלולים להשפיע על החלטת החברה …15
גורמים פיננסיים שעלולים להשפיע על החלטת החברה -.16                                                                                                עבודה מס' 2   חברת CELTOR מחיר ההון ..17-18
סוגי ריביות 18-19
הון עצמי והון זר –..20                                    מודל WACC    –21-22
חסרונות בחישוב מחיר הון מוטעה לחברה -.23
חישוב ממודל "מחיר ההון ממוצע משוקלל לחברה -.24-
5 השפעת מבנה ההון על מחיר ההון …26
מודל "מחיר ההון השולי" –…26
מודל CAPM   –27-32
ביבליוגרפיה ..33
נספחים -…34