סמינריון בתקשורת הבוחן את ייצוג הנשים בפרסומות למוצרי טיפוח
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | השפעה, ייצוג, יצוג, ישראל, מודעה, מוצר, נשים, סמינריון, סמינריונית, פרסום, פרסומות, פרסומת, תקשורת |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מקורות | 19 |
תקציר העבודה
ייצוג נשים בפרסומות למוצרי טיפוח בעיתונות הכתובה עבודה סמינריונית בקורס : "תקשורת כתרבות" תוכן עניינים
מבוא
בחרתי לחקור את נושא דימויי וייצוגי הנשים בפרסומות, עם דגש מיוחד על תופעת הצגת נשים כאובייקט מיני. יש לציין כי בישראל, למרות-
שאלת המחקר שלי היא – כיצד מוצגות נשים בפרסומות למוצרי טיפוח בעיתונים 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב' בחודשים ספטמבר אוקטובר 2007?
בטרם אתחיל במלאכת הניתוח ואיסוף המידע, אסביר בכמה מילים את הבחירות השונות שעשיתי לאורך העבודה :
לסיכום, השערת המחקר שלי היא -…
סקירה ספרותית פרק זה מהווה אוסף של דעות לכאן ולכאן, מתוך מחקרים ומאמרים שנכתבו בנושאים הקשורים לנושא העבודה, אם באופן ישיר ואם בעקיף. הפרק יכיל בתוכו נושאים כגון אופני ייצוג של נשים בפרסומות בפרט ובתקשורת בכלל, תפיסת ההבדלים בין המינים ומקורה, תפיסות הגמוניות בחברה המערבית וכו'.
הבדלי מגדר כהגמוניה נשים בתקשורת טקסט פתוח לעומת טקסט סגור האפקטיביות של מיניות בפרסום שיטת המחקר בפרק הקודם, העוסק בסקירת הספרות, הבאתי בפני הקורא טיעונים לכאן ולכאן באשר לייצוג נשים בתקשורת בכלל ובפרסום בפרט. בנוסף, עסק הפרק בסוג של שאלת "הביצה והתרנגולת", בבחינת "מה קדם למה". מדוע מיוצגות נשים באופן שונה מאשר האופן בו מוצגים גברים? מדוע מובלטים הבדלים מסוימים? האם יש מישהו או משהו שמכוון את הדברים מאחורי הקלעים? ואם כן, מדוע? אילו אינטרסים מעורבים בתהליכים אלו, המתפרסים על פני שנים רבות בעולם התקשורת?
מחקר אישי בפרק זה אבצע את ניתוח מודעות הפרסומת שבחרתי, בהתאם לקריטריונים ולאופן הניתוח, אותם הצגתי בפרק "שיטת המחקר".
טקסטים אופן ייצוג גופה של האישה אופן הצגת פניה של האישה קונוטציות מיניות רקע
סיכום ומסקנות מניתוח הפרסומות שבוצע בפרק הקודם, ניתן להסיק שהמפרסמים אינם בוחלים באמצעים בדרכם להעביר אל הקורא מסר מרכזי אחד, שנמצא תמיד מתחת לפני השטח – סקס-.
תוכן עניינים
1 – מבוא -..3
2 – סקירה ספרותית -7
2 .1 – הבדלי מגדר כהגמוניה –8
2 .2 – נשים בתקשורת ..10
2 .3 – טקסט פתוח לעומת טקסט סגור –12
2 .4 – האפקטיביות של מיניות בפרסום -…13
3 – שיטת המחקר -..14
4 – מחקר אישי –16
4 .1 – טקסטים –.17
4 .2 – אופן ייצוג גופה של האישה ..19
4 .3 – אופן הצגת פניה של האישה .20
4 .4 – קונוטציות מיניות 21
4 .5 – רקע -22
5 – סיכום ומסקנות -23
6 – ביבליוגרפיה —
5 העבודה בפונט 14, רווח כפול