סמינריון בנושא העלמת מס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

העלמת מס נחשבת כאחת העבירות הכלכליות היותר נפוצות בעולם ובארץ.
תמצית העבודה : פרק 1 – מבוא
– מהו מס, כיצד מחושב המס , היסטוריה , מהי העלמת מס פרק 2 – דרכים וסיבות להעלמת מס – הצגת טכניקות שונות להעלמת מס , מניעים מרכזיים לביצוע העלמת                 מס פרק 3 – מערכת הענישה בארץ – הצגת פקודות שונות בחוק – הוראות אזרחיות , הוראות ענישה פליליות פרק 4 – חקיקה בארה"ב – מקרים נפוצים של העלמת מס , חקיקה וסטטיסטיקה פרק 5 – הבדלים עיקריים בין עבירת מס לעבירה רגילה פרק 6 – יחידות הפיקוח והאכיפה של מס הכנסה (מבנה היחידה , תפקידיה,סמכויותיה ומקורות מידע               עיקריים) פרק 7 – דרכים שונות למלחמה בהעלמת מס – הצעות לרפורמה , מלחמה במקלטי מס , מלשינים , פרסום פרק 8 – מודל הכלכלי-תיאורטי לבחינת מאפייני מעלים המס (מודל המתמקד בנקודת מבטו של המשתמט              מתשלום מס הכנסה) פרק 9 – סיכום, ביבליוגרפיה ראשי פרקים:
מבוא –3-4
מניעים לביצוע העלמת מס –5-9
הדרכים להעלמת המס –..10-11
מערכת הענישה בארץ –
-..12-18
העלמת מס בארה"ב 19-21
אפיון עבירת מס בשונה מעבירה רגילה -22-23
יחידת הפיקוח והאכיפה של מס הכנסה …24-26
דרכים שונות למלחמה בהעלמת מס -…27-30 מודל כלכלי-תיאורטי לבחינת מאפייני מעלים מס -31-33
סיכום -34-35
ביבליוגרפיה 36
מבוא מהו מס מס מוגדר כ"תשלום המוטל דרך כפייה על ידי רשות ציבורית, באין כנגדו שום תמורה ישירה הניתנת מידי הרשות למשלם המס". לפיכך, יהיה תשלום כלשהו בחזקת מס רק כאשר יאפיינו אותו ארבעת התנאים להלן יחדיו: התשלום אינו מוחזר למשלם, התשלום נועד לרשות ציבורית, התשלום נעשה בידי המשלם, המשלם אינו מקבל תמורה ישירה בעד כספו. ניתן להטיל על האזרחים "מס יחסי" – מס המוטל בשיעור קבוע ללא קשר לגודל ההכנסה, הרכוש או ההוצאה. לעומת זאת,  "מס פרוגרסיבי" – מוטל בשיעורים מדורגים העולים עם עליית ההכנסה. נוהגים לסווג את המיסים לשתי קבוצות עיקריות: מיסים ישירים ומיסים עקיפים.
המיסים הישירים מוטלים על הכנסתו של משלם המס, עושרו ורכושו ובכך מותאמים ליכולת התשלום שלו, לדוגמא: מס הכנסה, מס חברות, מס רכוש, מס שבח מקרקעין, מס רכישה, מס מעסיקים ומס ערך מוסף (מע"מ). המיסים העקיפים מוטלים על הוצאותיו של האזרח:
מס קניה, מכס, בלו ומס בולים.
כיצד מחושב המס מס ההכנסה מוחשב על פי בדוח השנתי המוגש לשלטונות המס על ההכנסה בשנת המס. זו למעשה השומה העצמית של האזרח וכל עוד לא הוציא פקיד השומה, שומה אחרת, היא הקובעת את הכנסתו של האזרח הנישום לשנת המס הנדונה.
מס ההכנסה מוטל על הכנסה מכל מקור שהוא הכנסה שנוצרה או התקבלה בישראל בשנת המס. שנת המס הינה פרק הזמן שלגביו מחשבים את ההכנסה ואת המס המגיע. שנת המס מתחילה ב-1 בינואר ומסתיימת ב-31
בדצמבר. חישוב המס נעשה לפי מדרגות: ככל שההכנסה החייבת גבוהה יותר, כך עולה גובה שיעור המס השולי. –
העבודה כוללת מקורות מהאינטרנט בלבד!!!!