עקרונות השיווק עבודה מושקעת בציון B+ על אקטימל חברת שטראוס

תקציר העבודה

תקציר מנהלים קבוצת שטראוס היא חברה בינלאומית לייצור מזון ומשקאות הנסחרת בבורסה בתל אביב,אשר בסיס האם שלה בישראל ,וכיום היא פועלת בחמש יבשות,ומעסיקה כ- 10,106 עובדים.
שטראוס מייצרת מותגים ידועים רבים של קפה,מוצרי חלב,גלידות,ממתקים,דברי מאפה,חטיפים מלוחים וסלטים ים תיכוניים.
קבוצת שטראוס מנהלת ומפתחת את עסקיה במטרה לספק מגוון רחב של מוצרים ושירותים איכותיים ביותר,המיועדים לשרת את מגמות הבריאות העכשוויות,נוחות הצרכנים ובריאותם.
בעבודתי אתמקד במוצר "אקטימל".
אקטימל הושק בישראל בשנת 1998 והוא אחד ממותגיה המוצלחים של חברת שטראוס עלית .זהו משקה פרוביוטי המכיל למעלה מ-10 מיליארד חיידקי  L.Casei,בנוסף לטעמו הטוב,מעניק אקטימל הגנה למעי (משקה הגורם להגנה החיסונית).התחרות בענף מן הקשות ביותר,שטראוס פועלת בתחרות גוברת ועולה.
בעבודה זו ננתח את  סביבת המאקרו, השינויים שחלו בסביבה הפוליטית, כלכלית וחברתית אשר השפיעו על ענף מוצרי הבריאות. באמצעות ניתוח SWOT נראה כי ישנן עוצמות ויחד עם זאת חולשות אשר משפיעות על כמות הצרכנים הרוכשים את המוצר כאשר התגברות על החולשות תגרום לעלייה במספר הצרכנים. נסביר מה הם האיומים העומדים לפני "שטראוס ואילו הזדמנויות קיימות עבורה. כמו כן נראה כיצד מפולח שוק הצרכנים של "שטראוס" וקהל המטרה, נסקר תמהיל השיווק סביב ארבעת ה- מ'  מיקום, מוצר, מחיר וקידום. לבסוף יינתנו המלצות ספציפיות ואופרטיביות אשר יוכלו לעזור ל"שטראוס" להתגבר על הקשיים, להגדיל את פלח השוק ולהגדיל את המודעות לקיומם בשוק מוצרי הבריאות. תוכן עניינים
מבוא –2
ניתוח הסביבה השיווקית PEST ..3
ניתוח חמשת הכוחות של PORTER –4
אנליזה על החברה -..5
ניתוח SWOT -…5-7
ניתוח M.S.T.P -7-10 מפת מיצוב של שטראוס מול המתחרים -10 טקטיקה תמהיל השיווק 4PS 11-13
סיכום והמלצות –14
ביבליוגרפיה 15