תוכנית עסקית של מיזם בתחום הקוסמטיקה, הכולל תוכנית פיננסית ודוח התארגנות

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

                                        דוח התארגנות חברת "רמי קוסמטיקה בע"מ" (להלן החברה) הוקמה בינואר 1995 ומונה ארבעה עובדים. משרדי החברה ממוקמים ברעננה.
בחרנו להכין תוכנית עסקית לחברה זו עקב היכרות אישית עם בעל החברה שמכהן בתפקיד מנכ"ל. טרם עלייתו לישראל היתה בבעלותו חברה ברוסיה שפעלה בענף הקוסמטיקה, וקרוב משפחה של אחת המגישות עבד בה.
כמו כן, יש לנו ידע מספיק בנושא ענף הקוסמטיקה בישראל בכלל, ובמוצרים טבעיים בפרט, שיסייע לנו בהכנת תוכנית עסקית.
תאור של החברה החברה עוסקת בייצוא של מוצרי קוסמטיקה ייחודיים לשוק הפרטי והעסקי (מרכזי ספא ונופש) ברוסיה. התמחות החברה בזיהוי צרכים ייחודיים בענף הקוסמטיקה, גיבוש קווי מוצרים המתבססים על מוצרים טבעיים וייצורם ע"י קבלני משנה בארץ. המוצרים נקנים ע"י החברה מיצרנים ישראלים ונמכרים לשוק הרוסי. לחברה זיכיון למוצרי "לוריאל ישראל" בקו המוצרים "Natural Sea Beauty” , הקו פותח על ידיה במיוחד עבור השוק הרוסי. רוב הייצוא של החברה (כ-90%) הוא של מוצרי הקוסמטיקה של "לוריאל ישראל" מסדרת "Natural Sea Beauty " ושאר המוצרים הינם של יצרנים ישראלים אחרים. תיאור השינוי המוצע אליו תתייחס התוכנית הינו פנייה לשוק חדש. החברה רואה בכניסה לשוק הישראלי כהזדמנות עסקית להרחבת מעגל לקוחותיה. בשנתיים האחרונות בהם פעלה החברה היא למעשה יצרה מודעות למוניטין של קו המוצרים שלה ע"י פרסום מאסיבי במדינות השונות וביניהם מדינת ישראל באמצעות העיתונות הרוסית וערוצי הטלוויזיה בשפה הרוסית. בשנה הקרובה החברה מעונינת לבסס את המוניטין של קווי המוצרים שלה בשוק הישראלי ולהשתמש באפקט הגלישה הנובע מהעלייה הרוסית לארץ.
לצרכן הרוסי יש מסורת של אהדה למוצרים הטבעיים ומעיינות מרפא ההופכת את הצרכן הרוסי לצרכן כבד יחסית של מוצרי קוסמטיקה טבעיים ומוצרים בעלי תוספות של  וויטמינים ומינרלים. הצוות הניהולי של החברה מרוצה ביותר מהתוצאות של מכירות החברה בפועל בשנתיים האחרונות שאף עברו את התחזיות שהציבה לעצמה החברה.
היצוא של החברה הסתכם בשנת 2001 בסך 690 אלפי דולר, ולמרות ההרעה בסיכון ענף הקוסמטיקה של 9.1% בשנת 2002 בהשוואה ל-2001 (כך עולה ממדד מצב החברות והעסקים של ביזנס דאטה המשותף עם גלובס), הייצוא של החברה גדל ב-45% והסתכם בשנת 2002 ב- 1
מיליון דולר.
תיאור הענף הענף כולל יבואנים, יצרנים, קמעונאים וסיטונאים של מוצרי קוסמטיקה. ענף הקוסמטיקה הינו ענף ביזורי כיוון שקיים בו מספר רב יחסית של מתחרים.
ציון הסיכון בענף הקוסמטיקה נמוך ב-9.2% מציון הסיכון של כלל המשק שעמד על 6.17. ענף הקוסמטיקה מדורג בשנים 2001 ו-2002 במצב "בינוני", לעומת רוב הענפים במשק, שדורגו בשנה החולפת במצב "קשה". האינדיקטורים המרכזיים שגרמו להרעה בציון הסיכון של החברות והעסקים בענף הקוסמטיקה בשנתיים האחרונות הם המיתון המתמשך שהקטין את המכירות, והמצב הביטחוני שהפחית את התנועה במרכזי הקניות.
מטרות התוכנית העסקית הינן:
q       מתן סדר, שיטתיות ומבניות לפרויקט הרחבת מעגל הלקוחות באמצעות פניה לשוק חדש. q       הכנת מסמך להצגה מסודרת ומקצועית של העסק בפני ההנהלה.
q       בחינת כדאיות הפרויקט להנהלת החברה .
מקורות המידע:
q       איש הקשר – מנכ"ל החברה רמי קוזין q       דוחות כספיים של החברה q       מחקרי שוק, מאגרי מידע, כתבות עיתונאיות – לדוגמא, מכון היצוא, משרד התמ"ס,      מאגרי מידע בספריה, מאגר שיווקי של BDI, מאגר גלובס באינטרנט, חברות סקרי שוק וכדומה.
 הערה: לצורך שמירת הסודיות שונו פרטי החברה ופרטיו האישיים של המנכ"ל בהתאם.
העבודה ללא ביבליוגרפיה