סמינר בנושא: השלכות מיסוד הזנות על תעשיית המין ועל הנשים המועסקות ובחינת חלופות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 44

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא -..3                                                                                                                                   דפוסי מדיניות: ההתייחסות הממסדית לזנות 4-5
מאפייני העיסוק בזנות –..6-7
הזנות בישראל סקירה כללית .8-12
הגדרת הזנות והגבלתה ..8-9
הקף תופעת הזנות בארץ –…9-10 הטיפול בזנות בישראל 10-11
הגדרת הבעיה .12
מדינות בעולם -12-18
חלופות מדיניות מוצעות ומידת התאמתן לישראל -19-27
האם המיסוד הוא פיתרון בישראל? (השלכת ממצאי מחקרים על ישראל) ..28-30 סוף דבר –.31-32
ביבליוגרפיה -33-36                                                                                                                      מבוא
העבודה עוסקת במיסוד הזנות ובהשלכות שסביב נושא זה, על סמך עובדות ומחקרים שנעשו בעיקר בשנים האחרונות במדינות בהן הזנות הפכה לחוקית וכן במדינות בהן הזנות הוצאה מהחוק.
הויכוח על מיסוד הזנות הוא עתיק יומין, הדעות חלוקות לכאן ולכאן ונוגעות ליחס למוסר, חוק, דת, כלכלה, רפואת הציבור ועוד. עיקר הויכוח נובע מהרצון לדמוקרטיה, חופש עיסוק וזכויות האדם מחד גיסא, מהרצון לשמור על הסדר החברתי מאידך גיסא . בעשורים האחרונים הולכים ומתגברים הדיונים במדינות שונות בנוגע למעמדה המשפטי של הזנות. שתי סוגיות מרכזיות הן מיסוד הזנות, ולעומתו ההפללה של הלקוח. בבחינה של הנושא יש לבחון ההיבטים בקשר למיסוד הזנות אשר הם רבים ומורכבים, כאשר בחרתי להתמקד בהשלכות של החוקים על הנשים בתעשייה מתוך ראייה ומחשבה כי זהו היבט עיקרי בעל השלכות עמוקות ומשמעותיות כאשר מדובר בשאלת הזנות ומיסודה.
השאלה העיקרית שנשאלת היא: כיצד ישפיע מיסוד הזנות על תעשיית המין והנשים המועסקות ואילו אפשרויות חקיקה חלופיות קיימות? מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את המצב החוקתי בפועל של הזנות הנשית בעולם וכן בישראל, הסיבות לכך שהנשים מגיעות למקצוע זה  ולבחון את אפשרויות החקיקה בעולם בהשלכה ובהתאמה למדינת ישראל. בעבודתי אני מבקשת ללמוד מהו מיסוד הזנות ומהן השלכותיו וזאת מניסיון של מדינות אשר בחרו כל אחת במדיניות שונה ביחס לחוקתיות הזנות.
תכלית העבודה היא להעריך האם היחס לזנות בישראל יכולה ללכת בעקבות מדינות אחרות במערב המתירות זנות באופן עקרוני; האם מדינת ישראל כמדינה מערבית דמוקרטית ומתקדמת יכולה להתיר עיסוק כזה בהתחשב בהשלכות של חוקים אלו על הנשים או שמא על המדינה להוציא מהחוק עיסוק זה ולהביא להרתעה על ידי חקיקת חוקים אשר מפלילים את הלקוח.