עבודה בעבירות וסטיות מין

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

1 . הקדמה בכתבה מעיתון מעריב בתאריך 14.5.08, צעירה אשר נאנסה על ידי שישה נאשמים מתארת את האונס: "התחלתי לבכות, התחננתי על החיים שלי והכול, אבל הם אמרו לי 'אין לך למי. אף אחד לא ישמע אותך. אולי רק הכלבים ירחמו עלייך ולא אלוהים'".
בכתבה הנוכחית, הנאשמים כלאו אותה במשך ימים אחדים וביצעו בה מעשי סדום מחרידים. בית המשפט החליט כי כל הנתבעים, פרט לשישי שהגיע להסדר עצמאי עם הצעירה, ישלמו לה פיצויים בסך 1.2 מיליון שקל. השופט הסביר כי כושר ההתמודדות הבעייתי של התובעת והעובדה כי הייתה פגועה עוד לפני כן מעצימים את הפגיעה בה וגורמים לכך שתימשך לאורך שנים. השופט הבהיר כי יש להתחשב בצורך העתידי של הנאנסת לקבל טיפולים נפשיים וכי היא לא תזכה לקבלם כראוי ברפואה הציבורית (מעריב,
1 4.5.08), (נספח).
כתבות מעין אלו מזעזעות אותנו מדי יום וגורמות לנו פעמים רבות לחשוב על המניעים של הנאשמים לביצוע אונס והשפעותיו על הקורבנות. על מה התוקפים חושבים בשעת המעשה? האם הם מודעים להשלכות המעשה על חיי הנאנסת או אף על חייהם שלהם? האם הם מבינים שהמעשה הוא אסור ולא תקין? האם הנאנסת מחלימה פיזית ונפשית ומסוגלת לשים זאת מאחוריה בשלב מסוים בחייה?
לאחר קריאת הכתבה, השאלות הללו העסיקו אותי רבות, ולכן מטרת העבודה הנוכחית היא לערוך סקירה ספרותית תיאורטית ומחקרית העוסקת בתופעת האונס בכלל ובתופעת האונס הקבוצתי בפרט. הסקירה תעסוק בגורמים לתופעות, הטיפול באנסים ובקורבנות, והשפעותיהן על הקורבנות.
תוכן עניינים

1 . הקדמה
2
2 . הגדרת אונס ושכיחות התופעה
2
3 . מניעים לאונס
4
3 .1 אמונות תומכות אונס
4
3 .2 דאגה מינית, מיניות יתר ועוררות מינית סוטה 5
3 .3 תסריטים מיניים
6
3 .4 גבריות יתר
6
4 . השפעות האונס על הקורבנות 7
5. דרכי טיפול בתוקף ומניעת מקרי אונס 9
6 . דרכי טיפול בקורבן 9
7. ביבליוגרפיה
1 1
העבודה ללא נספחים