עבודה מסכמת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1813
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא
תחנות רדיו שונות מנסות, כל אחת בדרכה, להגיע אל קהל המאזינים שלה. רוב התחנות ינסו לפשט את תוכנן בכדי להגיע אל המכנה המשותף הנמוך ביותר ואחרות יעדיפו שמירה על איכות וקבלת העובדה שיתכן ויפסידו במלחמה על הקהל ועל הכסף. חלק מן התחנות יעדיפו שיקוף טעמו של הקהל ואחרות ינסו דווקא לעצב את טעמו על-ידי הקדמת מכירות התקליטים. בעבודה זו אדון בשתי תחנות אשר מנסות לשלב כל אחת בדרכה בין מוזיקה איכותית לבין הניסיון להגיע למגוון רחב של קהל ואולי בכך לצמצם את הפער בין המיוחד לפופולארי; התחנה הבריטית רדיו 1 והתחנה הישראלית 88 FM. בחינת ההשפעה של הרדיו על טעמו של ציבור המאזינים וכן על קידום מכירות ולהקות, עומדים במרכז מאמרו של הנדי (2001). הנדי כותב על תחנת הרדיו- רדיו 1 של ה- BBC וטוען שהתחנה ידעה לשלב ולאזן בין מוזיקה פופולארית אשר פונה לקהל רחב ומגדילה את אחוזי הרייטינג לבין מוזיקת נישה אשר פונה כביכול לקהל איכותי יותר. בתחילת דרכו, רדיו 1 חיבר בבריטניה בין קצוות שונים ומבודדים של המוזיקה. הרדיו קם בשנת 1967 כתחנה ציבורית והחל בהשמעת מוזיקת פופ ורוק. תחנה ציבורית מנועה משיקולי רייטינג, דבר שמאפשר להתמקד בניסיון לפנות לקהל מסוגים שונים. –..