פרוייקט גמר הנדסאי תעשייה וניהול

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 10869
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר:
הפרויקט בוצע במפעל "סילורה פיתוח", משרדי החברה (פיתוח, שיווק וייצור), נמצאים בקיבוץ כפר מסריק. עיקר עיסוקה של החברה הינו בפיתוח וייצור של מוצרים אלקטרוניים,  קישוריות, ומולטימדיה. וכן במתן שירותי פיתוח וייעוץ לחברות אחרות. הטכנולוגיה כיום הולכת ומתפתחת באופן עקבי.  בעקבות התפתחות זאת עלינו לדאוג לאיכות המוצרים אותם אנו מייצרים או קונים.
הנושאים שנבדקו בפרויקט: היחס בין קבלני משנה וחברת סילורה פיתוח, כיצד המערכת פועלת כשישנה בעיה במוצר עקב תקלה אצל קבלן המשנה ומהם הפיתרונות.
נושא נוסף חשוב לא פחות הינו תלונות לקוח ושביעות רצונו, בדקנו מהם התלונות שיתקבלו וכיצד חברת סילורה החליטה לפתור בעיות אלה  גם בהיבט של זמן יקר ועלויות גבוהות לטיפול בחריגות.
המטרות שלנו בפרויקט היו להוריד את כמות תלונות לקוח והקטנת אחוז הפגומים מקבלנים.על מנת לבצע את המטרות הנ"ל חקרנו במהלך העבודה את שתי הבעיות המרכזיות וניתחנו זאת על ידי דיאגרמת פארטו, ניתוחי סיבה תוצאה. על ידי ניתוחים אלה הגענו למסקנות ואף הצענו פעולות מתקנות ומונעות לכל בעיה. המסקנות שהגענו אליהם לבעיות המרכזיות:
על מנת להקטין את כמות אחוז הפגומים מקבלנים על חברת סילורה לבצע הדרכות והסמכות וזאת על ידי יום עיון מרכזי לקבלני משנה, ביום זה יתבצע דירוג קבלני משנה. קבלן משנה בעל דירוג נמוך לא יועסק יותר. את תלונות הלקוח ניתן להקטין רק כאשר יהיה מענה מהיר , איכותי ואמפתי ללקוח, בקשתו של הלקוח תתבצע במיידי וזמן האספקה ירד דבר שיקרה כאשר בעיית התקולים אצל קבלני המשנה תפטר סופית.
תוכן עניינים:
פרק 1:
1.1            מבוא –עמוד 5
פרק 2:
סקירה כללית "סילורה פיתוח"
2 .1 אודות סילורה ..עמוד 7
2 .2 פרופיל החברה ..עמוד
8
2 .3 מטרת פרוייקט .עמוד 9
2 .4 מבנה ארגוני -עמוד
1 0 פרק 3:
הגדרות
3 .1 הגדרות –.עמוד
1 2-13
3 .2 מדיניות האיכות –…עמוד
1 4
3 .3 תרשים יחסי גומלין בין תהליכי מערכת ניהול האיכות -עמוד 15-16
פרק 4:
תיאור מצב קיים  ניתוח מצב קיים ..עמוד
1 8-19
פרק 5:
איסוף נתונים וניתוחם 5.1            איסוף נתוני איכות והצגת המדדים –עמוד 21-22
5.1.1    דיאגרמת פארטו -.עמוד
2 3
5.1.1.1         ניתוח לפי תקלות לקבלני משנה –עמוד 23-32
5.2            תרשים סיבה תוצאה עמוד
3 3
5.2.1    הלחמה קרה –.עמוד
3 3-34
5.2.2    חוסר רכיב –…עמוד
3 5-36
פרק 6:
פעולות מתקנות ומונעות
6 .1                    פעולות מתקנות ומונעות לרכיב לא תקין –עמוד
3 8-39
6 .2                    פעולות מתקנות ומונעות להלחמה קרה –.עמוד
4 0-41
6 .3                    פעולות מתקנות ומונעות לחוסר רכיב עמוד
4 1-45
פרק 7:
תלונות לקוח וסקר שביעות רצון 7.1              תלונות לקוח -…עמוד
4 7-51
7.2              סקר שביעות רצון לקוחות -עמוד 52-58
פרק 8:
הצעת שיפור …עמוד
6 0-68
פרק 9:
עלויות איכות 9.1              הגדרות עלויות איכות –עמוד 70-72
9.2              ניתוח עלויות איכות –…עמוד 73-74
9.3              גרף עלויות איכות .עמוד 75
9.4              מסקנות עמוד 76
פרק 10:
סיכום –…עמוד 78
פרק 11:
נספחים –עמוד
8 0-97
העבודה בפונט 14