אכיפתה של משטרת ישראל בנושא הצעת חוק להפללת לקוחות, אם וכאשר תעבור.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 11379
מספר מקורות 70

תקציר העבודה

זהו סמינריון ששם את הדגש על סוגיית הלקוח. אבחנת הצעת החוק להפללת לקוחות, תוך התמקדות האם וכיצד משטרת ישראל תאכוף אותו? המדובר בהצעת חוק שמטרתה להפליל את כול הצורכים מין קנוי. הפרקים מתמקדים במשטרת ישראל ופעילותה בתופעת הסחר בנשים. תפיסת המשטרה בעולם בנושא מעמד האישה, הלקוח הצורך מין כנוי, מדוע צורכים מין קנוי? והאם הצעת החוק יכולה להרתיע אותם מלעשות כן? משפט משווה : ארה"ב, שבדיה וברטניה. המצב במדינת ישראל לגבי הפללת לקוחות וכיצד תתמודד משטרת ישראל עם הצעת החוק הנ"ל תתקבל. מבוא
"סחר בנשים למטרות זנות" אינו מושג חדש לצערנו הרב. מדובר בתופעה אשר תפסה נפח לא מבוטל בעשור האחרון. בתוך המושג הרחב הזה של סחר בנשים למטרות זנות אני מבקשת לשים את הדגש על סוגיית הלקוח.
במסגרת עבודה זו אבחן את הצעת החוק להפללת לקוחות ואבדוק האם וכיצד משטרת ישראל תאכוף אותו? בישראל, הרשויות מתמקדות בקורבנות הסחר ובסוחריהן, אשר ככל הנראה נתפסים כ"סוטים", ואילו הלקוח נתפס כמשתנה קבוע שחלקו בתופעה מובן מאליו ואינו דורש כל התייחסות. כמות המחקרים על לקוחות תעשיית המין היא מועטה. אחת הסיבות לכך היא בגלל האופי הסודי שעוטף את כל התעשייה הזו.התעלמות זו מהלקוח מעלה תהיות בעיקר בגלל ההיקף העצום של הביקוש למין קנוי. לכן, בכדי לאמוד את היקף תופעת הסחר בנשים והזנות, ובכדי לטפל בתופעה בדרך יעילה אשר תביא לצמצומה ולמיגורה של התופעה, יש לברר את כל הגורמים המניעים את תעשיית המין ולהתייחס ברצינות גם לסוגיית הלקוח. הלקוחות, גברים הרוכשים מין תמורת כסף, קיימים מאז ומעולם. כשם שזנות מכונה "המקצוע העתיק בעולם" קיים הכינוי "הלקוח העתיק בעולם". אפתח את עבודתי בפרק כללי על משטרת ישראל, שיציג את העקרונות הבסיסיים שלה ואת דרך פעילותה בתופעת הסחר בנשים.
פרק זה בוחן את נאמנות המשטרה, את המדיניות שלה, ואת הדרך התמודדות שלה עם התופעה.
בחלקה השני של העבודה אבחן את תפיסת המשטרה בעולם בדבר מעמד האישה ובמסגרת זאת אתמקד באלימות נגד נשים במשפחה, אונס וזנות וסחר. הסחר בנשים בעולם מתבטא באלימות ובעיקר באונס, ופרק זה בא להראות שזה כך, בעקבות זאת שמעמד הנשים ניתפס כנחות במשך השנים (ביחס לגברים).בחלקו השלישי של העבודה אתמקד בדמות הלקוח ואציג אפיונים שונים של הלקוחות ומספר סיבות לתופעת רכישת מין על ידי גברים. מטרת פרק זה הינו לספק מידע מעמיק יותר לתופעה החברתית של רכישת מין ולגישת החברה לכך ובנוסף לכך הוא בא לבחון האם החוק להפללת לקוחות יכול באמת להרתיע? חלקה הרביעי של העבודה יציג את מדיניויות השלטון השונות בעולם עם תופעת הסחר בנשים למטרות זנות וכן ההתמודדות עם תופעת הזנות בכלל. בפרק זה אציג בקצרה סקירה של התמודדות ארה"ב, שבדיה ובריטניה (שלוש מדינות מערביות ומרכזיות בנושא זה) עם התופעה תוך שימת דגש על סוגיית הלקוח. חלקו החמישי של עבודתי יתמקד בפעולות של גורמים ממשלתיים במדינת ישראל אשר מנסים לצמצם ולמגר את תופעת הזנות, וזאת על ידי הצעת החוק של איסור צריכת שירותי מין. הפרק מתייחס ליוזמות הצעת החוק ולמתנגדיו וכן לתכנית להעלאת המודעות בנושא במערכת החינוך. ובחלק השישי ,המרכזי והאחרון בעבודתי, אתייחס לכלים שקיימים למשטרה בכדי לאבק בתופעת הסחר בנשים, ואבחן את כברת הדרך שעברה עד היום, במטרה להוכיח שאכן הצליחה להתמודד עם התופעה. לאחר מכן אראה את פני העתיד, את הדרכים וההצעות להתמודדות של משטרת ישראל עם החוק להפללת לקוחות. בתופעת הסחר בנשים ישנם הרבה משתתפים כגון מגייסים, מבריחים, שוטרים ועוד. אך את התפקידים הראשיים בסחר ממלאות שלוש דמויות מרכזיות: האישה קורבן הסחר, הסוחר המסרסר בה והלקוח הקונה את גופה. אני חושבת שצריך להפליל את אותם הלקוחות ולכן החלטתי שאני רוצה לדון בסוגיה, בנוסף זוהי הצעה וסוגיה שטרם נדונה במידה מספקת ולכן מאוד רציתי להעמיק בה עוד יותר, מתוך רצון שיש לשים סוף לתופעה ולהפסיק את המעגל האלים והמשפיל הזה.