שימוש במפורסמים בפירסומת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3344
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

פירמות ברובן מנהלות מסעות פרסומת המיועדות לקדם את מכירות המותג שלהן. על ניהול פרסומת זה להיות מתוכנן,שקול ומכוון להנבת תשואה על ההשקעה בו. תהליכי קבלת ההחלטות בתחום הפרסום חייבים להתבסס על יידע והבנה של הנושא כאשר קבלת ההחלטה הבוחרת מהו אופן ניהול מסע הפרסום חייבת להתבסס על הביטחון כי היא אמנם מביאה לפירמה את התמורה המרבית האפשרית בהשקעה שהוקצבה לכך.
הבעיה המחקרית שאבדוק בעבודתי היא בתחום הידע של ניהול הפרסום ומתמקדת בתחום זה בנושא השימוש בדוברים להעברת מסרים. שאלת המחקר בעבודה תבדוק אם יש קשר בין שימוש במפורסמים לבין נטייה של צרכנים לרכישת המותג שבפרסומת.             לדעתי קיים עניין אקדמי ומעשי כאחת בחקירת נושא זה . חברות מבינות את החשיבות המכרעת הנמצאת בפרסום ומפנות משאבים גבוהים להשקעה בתקציבי פרסומת. השקעה זו מכוונת לקידום מותג ומוצר בקרב קהל צרכנים ולהגברת דיוק הקליעה של הפרסומות לקהלי יעד. חברות מצפות כי השקעותיהם בתקציבי הפרסום יניבו תשואה חיובית. לדברי Hsu, Chung-kue & McDonald, Daniella,  (2002)אנשי שיווק מוציאים מדי שנה הון על חוזים הנערכים עם דוברים מפורסמים הנותנים חסות לפרסומות,זאת מתוך אמונה כי המפורסמים הם דוברים יעילים למותגים ולמוצרים שלהם.השקעה בתקציב שאינו מביא לחברה את התוצאה הרצויה ,או מביאה אותה רק חלקית, היא השקעה מיותרת. יש להניח כי תקציבי פרסום העושים שימוש בדוברים להעברת מסרים הינם יקרים שכן דוברים מפורסמים מעריכים את שוויים לפי פרסומם בשוק קהל היעד האוהד ומכיר אותם ובהתאם הם מתמחרים את שוויים לפרסומות. כאשר השקעות אלו בתקציבי פרסומת הן גבוהות הרי שמין הראוי כי הן אמנם יניבו תשואה  שתצדיק את ההוצאה . לפיכך ראוי כי החברה המשקיעה בתקציבי פרסום העושים שימוש בדוברים מפורסמים להעברת מסרים אמנם תשיג פרסום הקולע בפועל לקהלי היעד באוכלוסיית הצרכנים והמפרסם ישיג את ההשפעה הרצויה על הרגלי הצריכה של הצרכנים.
השערת המחקר בעבודתי היא כי : שימוש בדוברים מפורסמים בפרסומת אמנם מגביר נטייה לרכישת המותג המפורסם בה.