מקורות האנרגיה החלופית במאה ה-21

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4210
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא                                                                                                    3
האנרגיה החלופית                                                                                  4-5
הצגת בעיית המחסור באנרגיה בהווה ובעתיד                                           5-8
מקורות האנרגיה החלופית                                                                      9-11
ההיבט הטכנולוגי, הכלכלי והאקולוגי                                                      12-13
מדיניות האנרגיה במדינת ישראל                                                                        14-16
דיון וסיכום והמלצות                                                                             17-20 ביבליוגרפיה                                                                                          21
מבוא
מחסור אנרגיה חמור צפוי בישראל כבר בשנים הקרובות, למרות החלטות של ממשלות ישראל לפתח מקורות אנרגיה חלופית, והקביעה כי משנת 2010 תהווה אנרגיה זו כ-2-5% ממשק האנרגיה. ישראל היא בעלת פוטנציאל רב לייצור מקומי של אנרגיה חלופית, אך חסמים רגולאטורים מונעים את מימושו וכך כמות האנרגיה במשק, המתבססת על מקורות חלופיים, אינה עולה היום על 1% ויצרנים של אנרגיה חלופית המבוססת על טכנולוגיה ישראלית פועלים או מפתחים את עסקיהם מעבר לים. התוצאה היא הפסד ברור למדינת ישראל של משאב אנרגטי חשוב, של פיתוח עסקי מקומי ואיתו מקומות תעסוקה רבים, ושל מיליוני שקלים המופנים לייבוא אנרגיה. משק האנרגיה הינו מכלול של פעילויות בעלות השפעות צולבות ומנוגדות.מכלול זה הוביל למסקנה כי יש להכין תכנית אב ארוכת טווח למשק האנרגיה, הבוחנת את כל ההיבטים הטכנולוגי,הכלכלי והאקולוגי בשיתוף כל הגורמים הממשלתיים והציבוריים הרלוונטיים,ומציבה חזון ועוגן לפעילות ממשלתית ופרטית עתידית במשק האנרגיה ובסקטורים משיקים.
מטרת העבודה,היא להציג את מקורות האנרגיה החלופית העתידים לשמש את האדם במהלך המאה ה-21.  בחלק הראשון של העבודה אציג את סוגיית האנרגיה החלופית. החלק השני של העבודה עוסק בבעיית מחסור האנרגיה בהווה ובעתיד. החלק השלישי מציג את מקורות האנרגיה החלופית והתמקדות בשלושת ההיבטים :טכנולוגי,כלכלי ואקולוגי. החלק הרביעי מציג את מדיניות האנרגיה במדינת ישראל. לבסוף,החלק החמישי והאחרון,אציג את השקפת עולמי ודעתי האישית ובנוסף אציע מספר המלצות באשר לפתוח משק האנרגיה החלופית בישראל.