השפעת הבדלי תרבות על ביצועי מיזמים בסין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3302
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

בסוף המלחמה הקרה רוב מדינות מזרח אירופה התחילו להתעורר מהאשליה הקומוניסטית ופנו לכוון המערב המתועש , לכוון ההון, הטכנולוגיה וכוונתם הייתה לבנות מחדש את כלכלת ארצם …אפילו סין שנודעה כ-"האריה הישן" התעוררה והחלה במדיניות הדלת הפתוחה המספקת למשקיעים זרים רבים הזדמנויות נפלאות להיכנס לשוק הפוטנציאלי הגדול בעולם במשך שנים רבות שמרה כלכלת סין על מדיניות כלכלה סגורה, שהתבססה על חקלאות ותעשייה מקומית, כלכלת סין השתנתה ב- 30 שנה האחרונות ממערכת מתוכננת, מרכזית שהייתה במידה רבה סגורה למערכת מסחר בין לאומית, לשוק מונחה כלכלה שבמהירות גדל ומטרתו היא כלכלה עולמית.
הרפורמה התחילה בשנות ה- 70, רפורמה זאת הייתה מתוכננת לשלבים שמוציאה את קיבוץ החקלאות ומכוונת לשחרור הדרגתי, ביזור סמכויות, הגדלת האוטונומיה של היזמה, התפתחות המלאי של השוק, ופתיחת הסחר עם הזרים וההשקעות.
בין השנים 1979 ו-
2 002 ממשלת סין הסכימה על כמות של 405 180, מיזמים משותפים, עם הון של 419.8
ביליון דולר אמריקאי, מרבית מה-500 חברות בעלי ההון ויוזמות זרות בעלי יותר ממאה מיליון דולר אמריקאי שנתי במכירות השתתפו בהקמה של מיזם משותף אחד לפחות בסין.  מבנה העבודה:
מבוא:  פרק 1:
אציג את שאלת המחקר, אגדיר מהו מיזם משותף יתרונותיו וחסרונותיו בפעילות הבין לאומית, אגדיר חסמים והבדלים תרבותיים המשפיעים על חברות רב לאומיות.
פרק 2:
אסביר ע"פ המאמרים על סין -ע"פ המאמרים הסביר על סין , הופשטדה ומיקום סין ע"פ המדדים.
פרק 3:
אסביר על מיזמים משותפים – אפקטיביות, סיכונים, מדינות שניסו או רצו להיכנס לסין ע"י מיזמים משותפים – הצלחה וכישלון.
פרק 4:
בפרק זה אצור חיבור ע"פ המאמרים בין המיזמים המשותפים לבין כניסתה של חברה רב לאומית לסין (אראה כיצד החסמים התרבותיים וההזדמנויות הכלכליות באים לידי ביטוי במיזמים משותפים אלו), כמו כן אראה גם דרכי הצלחה וכישלון.
פרק 5:
בפרק זה ארשום סיכום והמלצות לחברה הרב לאומית לפני כניסתה למיזם משותף בתוך/ עם סין.                                                                    פרק 6:
ביבליוגרפיה. עבודה פרה-סמינריון