ניתוח מאזן פיננסי חברת Turnerwood PLC

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2843
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו מציגה את חברת TURNERWOOD PLC שעוסקת ביצור,יבוא ושיווק אביזרי גינון. לחברה 3 מפעלים בדרבי, ברטון, ויוטקסטר. על לקוחות החברה נמנים לקוחות חו"ל- ולקוחות מקומיים-רשתות "עשה זאת בעצמך" כגון:HOME BASE ו- FOCUS. החברה מפיצה את מוצריה  ע"י מכירות ישירות לרשתות "עשה זאת בעצמך", יצוא דרך סוכנויות שמהוות מרכזי רווח נפרדים ומפיצים.
מספר העובדים בשלושת המפעלים – 296 . חשבונאות פיננסית, מדווחת באמצעות דוחות מאזן, ורווח והפסד על מצבה של הפירמה ועל תוצאות פעילותה  אחת לתקופה.  היא  עוסקת באיסוף , רישום , מיון , ריכוז , ניתוח ודיווח על עסקאות ואירועים פיננסים הבאים לידי ביטוי במונחים כספיים )אינהורן , 1997( .הדיווח מבוצע על פי כללים שמוכתבים על ידי רשויות החוק (Davis & Pain, 2002) שכוללים רישום ע"פ כללי החשבונאות הנאותה כדלקמן:                                      הכנסות – נרשמו כאשר נוצרה זכות לקבלת כסף,  הוצאות- נרשמו ברגע שנוצרה ההתחייבות.
הרישום נעשה על בסיס עקרון GOING CONCERN , העסק חי ואין סכנה בעתיד הנראית לעין, גילוי נאות.ורישום על בסיס עלות קניה – ולא ערך שוק ,רישום כפול,עקרון עקביות הרישום ולבסוף שיקול דעת-  של החותם על הד"ח והאוביקטיביות שלו.
ע"י השימוש ביחסים הפיננסיים,התאפשר לכותבים לאתר  את  החוזקות והחולשות של החברה ולעמוד על השלכותיהם לעתיד.
בעבודה זו ניתחו הכותבים את מצבו הפיננסי של הארגון ע"י שימוש בדו"ח רווח והפסד ומאזן, את הנתונים הכספיים  שמופיעים בדוחות, העבירה הקבוצה לאחוזים , תוך השוואת הגידול או הקיטון בין השנים- באחוזים, וזאת על מנת לנטרל את השפעת הסכומים עצמם ולקבל נתונים נכונים יחסית לסך המכירות או סך המאזן.
המסקנות העיקריות אליהן הגיעו הכותבים לאחר בחינת היחסים הפיננסיים, מראות כי למרות הירידה שחלה ברווחיות החברה,ובכמות המכירות החב' עדיין יציבה ומראה רווח לאחר משיכת הדוידנדים. לאחר מכירת החברה  והגדלת המינוף הפיננסי שלה ע"י קבלת הון זר ממשקיעים ומבנקים , יש לודא כי החברה תגדיל רווחים ולשם כך  יש לתת את הדעת לשיפור איכותו של  המשאב האנושי,  ע"י הכשרות עובדים אשר יובילו להגדלת התפוקה. במקביל לפיטורין בנקודות חולשה. כמו כן סידור עבודה אשר יוביל לניצול טוב יותר של כוח האדם.  בנוגע לשינוי בהנהלת החברה- אין ספק שגרם להקטנת רווחיותה בשל חוסר בשיתוף פעולה והעברת תפקידים לא מסודרת, ובנוסף משיכת דוידנדים לאורך השנים. אולם לאורך זמן המהלכים המתוכננים עשויים לשאת פרי ולשפר את המדדים בהם נצפתה ירידה משמעותית עד כה.
תוכן עניינים

1 .      משימה
1 : ניתוח המצב הפיננסי ע"פ דו"ח כספי 3
1 .1.    ניתוח הנתונים הגולמיים   3
1 .1.1.      יחסי נזילות. 3
1 .1.2.      יחסי רווחיות. 3
1 .1.3.     יחסי יעילות תפעולית –  4
1 .1.4.      יחס מבנה הון 5
1 .2- ניתוח הצהרת רוג'ר פריין לאור ניתוח הנתונים   5
2 .      משימה 2
– תקפות השימוש בנתונים חשבונאים. 8
3 .      סיכום והמלצות. 10
4 .      ביבליוגרפיה. 11
רשימת נספחים נספח א.       חישובי יחסי הנתונים – מאזן Turnerwood PLC.. 12
רשימת טבלאות טבלה 1:      נתוני מאזן חברת Turnerwood PLC – נכון ליום 31.10.05. 12
טבלה 2:      יחסי נזילות. 13
טבלה 3:      יחסי רווחיות. 13