ניהול בינלאומי עבודה מעולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4333
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

           תקציר מנהלים עבודה זו עוצבה במטרה ליישם את הידע הנרכש בקורס  כדי להגדיר לנתח ולפרש עקרונות ניהוליים בתרבויות שונות ובאופן גלובלי ,בנוסף בתיאור ובהשוואה בין המדינות ובהערכה ביקורתית כיצד מנהלים יכולים לתפקד בהקשר בינלאומי וגלובלי.
בחלקו הראשון של המטלה יוצגו  המדינות  צ'כיה וגרמניה ואת הסקטור  תעשיית הרכב ואת הנימוק לבחירתי.
בחלק השני יוצגו  הנושאים תרבות ,סגנון ניהול וניהול משא ומתן ,תוך וניתוח והשוואה של פערים בין המדינות וכיצד עשויים להשפיע על קשרים עסקיים בתעשיית הרכב והארגונים פולסוואגן וסקודה ,יוצגו מסקנות והמלצות לגישור הפערים בין המדינות  באמצעות יישום מודלים ותיאוריות.
בחלק השלישי יוצג מודל ה-SWOT ממנו יהיה ניתן להבין את מערך החוזקות והחולשות של כל ארגון ביחס לאיומים והזדמנויות בסביבתו, מטריצת TOWS משותפת לארגונים השונים  לשם בניית צעדים פרקטים לשיתוף פעולה בניהם.
לבסוף יוצג מס' אסטרטגיות שיתוף פעולה תוך בחירת  האסטרטגיה הכדאית לארגון.
 מבוא
ארגונים רב לאומיים מתמודדים עם השפעות הגלובליזציה תוך חשיפה לדמיון ולשוני הקיים בין מדינות בתחומי התרבות, הניהול, האסטרטגיה ועוד. חיפוש מכנה משותף יתרום להשגת אינטגרציה של שווקים ויגדיל את הסיכוי שהארגון יצליח בפעילות עסקית גלובלית.
הגלובליזציה הנה המגמה הגדולה ביותר הגורמת לכל העולם להתנהל "ככפר גלובלי" קטן אשר הגישה והתקשורת ממקום למקום אפשריים יותר מתמיד עקב הורדת גבולות, שווקים משותפים, סוגי תחבורה ויחידות תקשורת שונות ומעבר של כוח אדם והון ממקום למקום. דרך ההתמודדות המוצעת לכל ארגון כיום למגמת הגלובליזציה, הנה לקחת חלק בתהליך בכדי לחזק את הארגון למצוא הזדמנויות חדשות ואף להתרחב אם אפשר, כמובן באופן מבוקר ומפוקח כדי להצליח ולהטמיע תהליכים חדשים ושונים אשר יאפשרו זאת.
התפשטות גלובלית מהירה של הטכנולוגיה, שימוש בסגנונות ניהול חדשות המותאמות למקום, לאנשים לסביבה ולמשימה, שינויים באופי העבודה כמו:
טכנולוגיה, מחשבים, מערכת מידע,טכנולוגיה מחליפה את האדם, מחייבת את הארגון ללמוד ולהסתגל ולקבל תרבויות שונות שאיתן יבוא במגע. עליו ללמוד את הסביבה הארגונית, שיווקית, פלחי שוק, צרכנים וליישם שיטות שיווק חדשות.
מטרת עבודה הינה להציג שתי מדינות, משני גושי סחר שונים, וסקטור זהה תוך בחינת היכולות והקשיים הצפויים מקיום פעילות עסקית של כל אחת מהמדינות במדינה האחרת, ע"י סקירה, תיאור, השוואה, ניגודים והערכה ביקורתית של המדינות שנבחרו, גרמניה וצ'כיה. ראשית תוצג סקירה על גרמניה וצכיה ואפיונן בהיבט הפוליטי, הכלכלי, החברתי והטכנולוגי איכות הסביבה וחוקתי  בהמשך יושוו המדינות בהתאם למדדים שונים: סגנונות ניהול,תרבות, מו"מ בינלאומי, בהם נוקטת כל מדינה על מנת לחדור ולהתרחב לשווקים חדשים ולהיפתח לתרבויות חדשות. כמו כן ייבחנו הקשיים הצפויים ויומלצו המלצות אופרטיביות להשתלבותן העסקית של  חברות פולסוואגן (גרמניה) סקודה( צ'כיה), זו במדינתה של האחרת.
חשוב ללמוד ולחקור את התרבויות השונות ואת הרקע לפעילות העסקית בכל מדינה, על מנת לקיים איתה קשרי עסקים. תוכן עניינים
נושא עמוד מבוא
3
הצגת המדינות
4 מידע כללי על גרמניה
4 מקורות מידע 5
מידע כללי על צ'כיה 5
מקורות מידע 5
   ניתוח המדינות ע"פ מודל PESTEL
6    מקורות מידע 7
הצגת הענף
8 סגנון ניהול 9
   תיאור סגנון ניהול 9
   מסקנות- דמיון ושוני
1 0    המלצות למנהלים בחברות רב לאומיות
1 0    מקורות מידע
1 0 מאפייני תרבות
1 1
    מאפייני תרבות עסקית
1 1
    מסקנות– דמיון ושוני
1 3
    המלצות להתמודדות חברות עם השוני
1 3
   מקורות מידע
1 3
משא ומתן
1 4
    נורמות התנהגות במו"מ
1 4
    מסקנות-דמיון ושוני
1 5
    המלצות למנהלים לניהול מו"מ
1 5
   מקורות מידע
1 5
ניתוח SWOT
1 6
ניתוח TOWS
1 8
   מקורות מידע
1 9
 אסטרטגיות שיתוף פעולה
1 9
  מקורות מידע
1 9
אסטרטגיה מומלצת
2 0 סיכום
2 1
ביבליוגרפיה
2 2