ניהול קריירות, מבחן בית, (ציון 96), ניתוח חברת הייטק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3067
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

                                       החוג למדעי ההתנהגות קורס: ניהול קריירה עבודת אמצע סמסטר סמסטר ב', 2009
   שאלה
1 רקע ונתונים על הארגון בחרנו לבצע את עבודתו על חברת הייטק _______________ נתוני העבודה התבססו על מידע ממנהלת משאבי אנוש- ___________ וכמו כן, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי – __________.
עפ"י בקשת חברת _______- המידע מסווג, נא לשמור על סודיות א.
תיאור הארגון:
בחרנו לעשות את עבודתנו על חברת ______________________חברת היי-טק שפועלת באספקת מערכות שליטה ובקרה מתקדמות מלאות וכוללות, אשר מותאמות לדרישות מיוחדות של כוחות הביטחון בארץ ובעולם. השימוש הינו בארבעה תחומים עיקריים: שליטה ובקרה, מודיעין, טלקומוניקציה ומערכות תמיכה, מערכות אלו מיועדות לשלושה שווקים עיקריים: הגנה, בטחון פנים וטלקום.  __________ הינה אחת מארבעת יחידותיה של ____ על פי החלוקה הבאה_________, ________, _________, ___________ .
לוגו של החברה   ____________ ממוקמת ___________ בתל אביב, ובעלת סניפים נוספים בעוד כ-17 מדינות בעולם, הסניף המרכזי הינו בארה"ב. לחברה עשרות לקוחות מהארץ ומחו"ל. בנוסך לכך,במתחם ___________ קיימת  מכללת __________________  המובילה את שוק ההכשרה וההסמכה הטכנולוגית והניהולית בישראל, מהווה חלק מחברת ________, חברת ה-IT המובילה בישראל.
תרשים ארגוני התרשים הנ"ל מתאר את הרמות הניהוליות הגבוהות בחברת _____________ בארץ.
נתח שוק החברה פועלת בשוק תחרותי מול שתי מתחרות עיקריות:
1.       אלביט מערכות בע"מ- מספר עובדים: 8,000.  חברה ישראלית העוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות אלקטרוניות ואמצעי לחימה מתקדמים, כשהיא מתמקדת בפיתוח מערכות שליטה ובקרה ומערכות מודיעין לשוק הצבאי. בשנים האחרונות רכשה אלביט את השליטה בחברות ביטחוניות נוספות בישראל וכך חיזקה את כוחה.
2.       רפאל – מערכות לחימה מתקדמות- מספר עובדים: 5,000. רפאל הינה חברה ממשלתית ישראלית שעוסקת בפיתוח וייצור של אמצעי לחימה מתקדמים- בעיקר טילים.
מיצוב החברה נתפסת כאחת מחברות ההיי-טק הגדולות, בעלת הישגים מרשמים בתחום הביטחון בארץ ובעולם כולו .
רווח/הפסד חברת ____________ מציגה רווחים מרשמים לאור פעילותה הרחב במדינות השונות בעולם, בתחום מערכות הביטחון. (החברה נמנעת למסור מידע בנושא מעבר לכך).
מגמות ו/או שינויים בארגון בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה ועמדה בהן בשורה התחתונה. הכנסותיה ירדו ב-15% והסתכמו ברבעון ב-136.4 מיליון דולר.
האנליסטים צפו לה הכנסות של 148.2 מיליון דולר. החברה מסבירה כי עיקר הירידה נבעה מהחלשות הדולר, וכן מהאטה במכירות של מגזר שילוב המערכות ופיתוח יישומים.  נרשמו מספר עסקאות חדשות חשובות וכן הרחבות של הסכמים קיימים ולכן מצפים להתאוששות כבר ברבעונים הבאים. חשוב לציין כי לא נרשמו גלי פיטורים רבים בעקבות המשבר הכלכלי עולמי ולמרות שאין יכולת לנבא את המועד המדויק של התפנית והשיפור, מקפידים ב____ על שליטה בהוצאות תוך היערכות והכנה לחידוש התנופה בארה"ב.
מאפייני תרבות עיקריים מישור גלוי: לחברה לוגו המצוי על כל תגי העובדים, על כל מכוניות החברה, בכניסה לבניין החברה, על כל המסמכים הרשמיים של החברה ובכל השלטים המצויים בקירות החברה. רוב העובדים בחברה משתמשים בשפה האנגלית לתכתובות היומיומית שלהם אולם יחד עם זאת כל תכתובת רשמית של החברה לעובדיה הינה גם בשפה האנגלית והעברית. מישור סמוי: החברה מונחית על ידי חמישה ערכים מרכזיים: מצוינות, חדשנות, עבודת צוות, שותפות ויחסים המבוססים על עקרון ה- win-win (משמע: ברגע שמתקיימת עבודת צוות ושיתופיות שני הצדדים יוצאים נזכרים- גם הארגון וגם העובד). בנוסף, נוהגת החברה לספק לעובדיה פעילויות רווחה שונות ואירועי חברה (אחת לשנה) אשר מגבשים ומעודדים את מוטיבציית העובד, מאחר ועובד מרוצה הינו עובד טוב ולויאלי לארגון.
ב. נתונים על חברי הארגון:
מספר עובדים: כ-350 עובדים בקבוצת –