עבודת גמר- סמינריון, קורס פסיכולוגיה חיובית ואושר בנושא: הקשר בין אושר להורות, עבודה מצויינת, מחקר כמותי +שאלונים+SPSS, ושימוש במאמרים באנגלית (ציון 91)

תקציר העבודה

קורס:
פסיכולוגיה חיובית ואושר- סמינר (817853) שנה ג, 2009, סמסטר ב' עבודת סמינריון:
תוכן עניינים:
תקציר –.עמ'
2 מטרות העבודה עמ'
3 פרק 1: סקירה ספרותית –..עמ'
4 -12
פרק 2: השערות המחקר .עמ'
1 3
פרק 3: מהלך המחקר עמ'
1 4-15
פרק 4: תוצאות,דיון ומסקנות …עמ'
1 6-27
תת- פרק א':
תוצאות עמ'
1 6-20 תת- פרק ב':
דיון -.עמ'
2 1-
5 תת פרק ג':
מסקנות ..עמ'
2 6-27
סיכום –..עמ'
2 8
ביבליוגרפיה –…עמ'
2 9-30 נספח א': כלי מחקר ..עמ'
3 1-37
תקציר המחקר הנוכחי עוסק בהשפעתה של הורות על רמת האושר והרווחה הסובייקטיבית של נשים. מטרתו המרכזית הינה לבדוק השפעה זו בצורה כמותית, כאשר השערתינו היו כי הורות אכן גורמת לעלייה ברמת האושר ורווחה סובייקטיבית של נשים . כמו כן, שיערנו כי גורמים כגון לחץ הורי וגילו הקטן של הילד מורידים את רמת האושר של נשים. לשם בדיקת השערות אלו גויסו שתי קבוצות של נשים הזהות במספרן : קבוצה של נשים ללא ילדים הנמצאות במערכת יחסים זוגית וקבוצה של נשים אמהות לילד אחד הנמצאות במערכת יחסים זוגית. לשתי קבוצות הללו הועברו שאלונים מובנים. מניתוח ממצאי המחקר עלה כי נשים אמהות לילד אכן מאושרות יותר מנשים ללא ילדים .יחד עם זאת לא נמצא הבדל מובהק ברמת הרווחה הסובייקטיבית בין שתי הקבוצות הללו. כמו כן השערתנו בדבר השפעתו השלילית של לחץ הורי וגילו הקטן של הילד על רמת האושר של האמהות,הופרכו גם הן. במחקרינו,בדומה לרבים שניסו לחקור תחום זה,לא הגענו לתוצאות חד משמעיות להן קיווינו, דבר המדגיש חשיבותו של המשך מחקר בתחום הורות ואושר וההופך אותו למרתק עוד יותר.
מטרות העבודה
1 .      לבדוק בצורה כמותית האם יש קשר בין הורות לבין רמת האושר הכללית בהשוואה לנשים אמהות לנשים לא אמהות.
2.      לאמוד על ההבדלים שבין רמות האושר של אמהות נשואות ואמהות במערכות יחסים
3 .      לבחון האם יש הבדלים בין רמות האושר של אמהות לבין גילאיי הילד
4 .      האם יש קשר בין רמת הלחץ ההורי לבין רמת האושר הכללי של האמהות 5.      לבדוק האם יש קשר בין רווחה סובייקטיבית לבין רמת האושר של האמהות בהשוואה לנשים ללא ילדים.