פרה-סמינריון ב"מסעות פרסום והסברה ציבוריים נגד עישון"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2175
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא:
העישון הופך לגורם מוות מוביל במדינות המערב. למעשה, כאשר מדובר בהתנהגות בריאה ובהתנהגות שאינה בריאה, חוסר המודעות משפיע רבות על התנהגות היחיד. לפיכך, יש לבחון את יעילותה של הפעילות הפרסומית בתקשורת כשמדובר בהעלאת הנושא למודעות הציבורית.
פעילויות פרסומיות למניעת שיווק סיגריות מהווה מדיניות ציבורית בארצות שונות בעולם במשך למעלה מ- 40 שנה באמצעות מסעות פרסום בתקשורת המתנגדים לעישון. פרסום הסכנות הקיימות למוצרי טבק ממלאים שתי מטרות – מיידע את הציבור הרחב על היות המוצר גורם מרכזי לתחלואות, כגון סרטן, וכן מהווה מהלך אסטרטגי בפעולות ממשלתיות למען בריאות הציבור. למרות השימוש הגובר במסעי פרסום המתנגדים לעישון, מעט מאוד ידוע על יעילותם.  מטרת העבודה הנה לבדוק כיצד משפיע מסע הפרסום המתנגד לעישון על כמות הסיגריות שהיחיד צורך.
לפיכך עולה ההשערה, כי ככל שהפרסום המתנגד לעישון סיגריות יותר אינטנסיבי, כך צריכת הסיגריות פוחתת. את ההשערה אנו ננסה לבדוק על ידי סקירת הספרות בהתאם.
בפרק המבוא
אנו ננסה להציג את רציונל המחקר. ראשית, ננסה לסקור את מושג העישון, נזקיו ותעשיית הטבק וצריכתו. שנית, אנו נסקור את מושג הפרסום וננסה להציג את השפעתו על בריאות הציבור.
בתוכן העבודה אנו ננסה לדון על ההשפעה הקיימת בין מסעי פרסום המתנגדים לעישון לבין צריכת הסיגריות בקרב האוכלוסייה שנחשפה לכך. אנו נציג מחקרים מקצועיים הקיימים בספרות ואשר מנסים לענות על כך. לבסוף, אנו נציג את מסקנותינו בנושא.
***העבודה אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית