הכנת תוכנית עסקית לעסק חדש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2030

תקציר העבודה

בס"ד תוכנית עסקית לחנות בובות  תוכנית עסקית זו נכתבה ע"י                               פומפדור עסק לחנות בובות Business plan ינואר 2010 בס"ד תוכן עניינים
תמצית מנהלים – 3-5
-מטרת התוכנית והזדמנות העסקית -תמצית תיאור העסק -המפתח להצלחה -תמצית תיאור השוק -תמצית פיננסית פרק א- המוצר והעסק –.. 6
-מה מציעה החנות -המיקום -מה מיוחד בחנות פרק ב- השוק ואסטרטגיית השיווק –.. 7-11
-יתרון במיקום העסק                  -היקף שוק היעד        -פילוח שוק                                                -מתחרים                  -יתרונות יחסיים -תחזית פוטנציאל השוק                              -אסטרטגיה שיווקית                   -הגדרת מטרות ויעדים                               -הערכות למכירות      -תוכנית קידום מכירות                                -מדיניות מחירים                        -תחזית מכירות                          -שכר ומשכורות פרק ג- אירגון, ניהול וכוח אדם 12
-המנהלים -תוכנית תפעול כ"א -התפתחות עתידית פרק ד- מימון ותחזיות פיננסיות – 13-16
-מימון ותחזיות פיננסיות בס"ד תמצית מנהלים תמצית תאור העסק העסק ייתן שירות בשני אופנים:                  ·   מכירה של בובות פרווה לכל המשפחה                 ·   שירות השכרה והתקנה של בובות מתנפחות לאירועים משפחתיים/ חברתיים.
  התוכנית עוסקת בהקמתה של חנות בובות.
החנות מתוכננת להתנהל בין שני שותפים ולהעסיק כ- 4 עובדים בשני המחלקות לשירות ומכירה כמפורט להלן:
                ·   מחלקת מכירות ושירות בחנות- קופאים ונותני שירות                 ·   מחלקת שירות והתקנה- אחד משותפי החנות יתקין את הבובות המתנפחות באירוע הלקוח.  מטרת התוכנית וההזדמנות העסקית אין ספק כי כיום קשה מאד לצרכן הישראלי למצוא חנות המוכרת בובות פרווה ובובות מתנפחות איכותיות השוות לכל כיס. פתיחת עסק לחנות בובות אשר תמצה את כל סוגי הבובות-בובות פרווה לטף, לזוגות צעירים ומבוגרים כאחד, בובות מתנפחות לאירועים חברתיים/משפחתיים, תביא לכך שבפני הצרכן אופציות רבות ומגוונות למצוא את אשר הוא חפץ, לאוהביו ולעצמו. מטרת תוכנית זו הינה התווית מסגרת לפעילות בובות חנות ייחודית המשלבת בתוכה פריטים לכל המשפחה, תוך בחינתו בקריטריון של מרכז רווח ע"י מערך המשלב שיווק ומכירה. כמו כן, תהווה התוכנית בסיס להגדרת צרכי המימון הנדרשים להקמת העסק.
המפתח להצלחה ·                    מוצרים באיכות גבוהה, שירות אדיב, צוות מכירות מוכשר, ומחירים ללא תחרות הם אלו שיביאו את מקסימום המכירות ובסופו של דבר את החנות להצלחה, להחזרת ההשקעה ואף לצאת בתום תקופת התוכנית העסקית, בשנת 2014, ברווח גדול.
·                    צוות ניהולי מוכשר שיודע לחזות את המגמות בשוק, יודע לדרבן ולתת מוטיבציה לצוות התפעולי של העסק.
·                    מיקום העסק הינו במקום אשר נמצא בסמוך למגוון חנויות שפונות לכל פלחי השוק (סופרפארם, המשביר, פוקס קידס).
תמצית תאור השוק כיום לצרכן ישנה נטייה להבין כי בובות פרווה אינן רק לילדים ובני נוער אלא יכולות לשמש גם מבוגרים, הן למטרות יופי וקישוט והן להפגנת חיבה בפני הצד השני. יוצא מכך כי מכירת בובות יכולה לפלוש לכל פלחי השוק- ילדים ומבוגרים כאחד, לשמש כמתנה, כמשחק, כנוי וכאמצעי קישוט שמשדרג מסיבות ואירועים חברתיים. בנוסף, מספר הנפשות בישראל גדל, עימו גדל הצורך לקניית בובות, אך עם זאת קטנו האפשרויות למציאת מלאי בובות בחנויות באיכות מתאימה ובמחיר שווה לכל כיס. ישנן מעט מאד חנויות בישראל המוכרות רק בובות פרווה אך זה לא מספיק, כל חנות המספקת בובות כיום מחזיקה מלאי מצומצם של בובות כערך מוסף ולא כערך הבלעדי שלה.
פתיחת החנות לבובות בלבד, תביא לכך שלצרכן הישראלי תינתן האפשרות למצוא איזה בובה שרק יהיה חפץ לה, אם מדובר בבובה לילד שלו, לחבר/ה שלו, להורים שלו או לעצמו,כמו כן בובות מתנפחות לבתי עסק,מועדונים,אולמות אירועים, כל זה במקום אחד, ובמחירים לכל כיס. העסק יפתח בתחילה במקום בו ניתן יהיה למצוא את כל פלחי השוק- קניון בפתח תקווה. לאחר חמש שנים של התפתחות הרצון הוא להתפתח ולהתרחב ולפתוח עוד שני סניפים בקניון עזריאלי ובקניון רעננה.
  תמצית פיננסית התמצית הפיננסית מבוססת על ההנחות הבאות:                 ·   הבסיס לפתיחת העסק הוא הלוואה בגובה 500,000 ₪ כאשר כל אחד מהשותפים מביא איתו הון עצמי בסך 100,000 ₪.
                ·   ההשקעה תוחזר עד סוף שנת 2010, וכבר באמצע 2011 ניתן יהיה לראות רווחים.
לסיכום, לאחר בדיקות מקיפות ומהימנות ניתן לראות כי התוכנית העסקית שאנו מציגים הינה כדאית ביותר. זאת מכיוון שהעסק צפוי להצליח ולהרוויח מעל למצופה, להחזיר את ההשקעה ואף להכניס רווחים גדולים ומשמעותיים הן לשותפים והן למשקיעים.
העבודה ללא ביבליוגרפיה