מדיניות מוצרים-עבודה אישית

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4092
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תקציר בסביבה הדינאמית של היום ארגונים צריכים לאמץ את ערך ההתחדשות המתמדת. הסביבה העסקית משתנה בקצבים הולכים וגדלים, הטכנולוגיה המתקדמת יוצרת תחרות עולמית של כולם בכולם. כוכבים חדשים מצליחים לחדור במהירות לשוק ולפגוע במצליחים של האתמול. שיפור מתמיד אינו מספיק. רק התחדשות מתמדת שלא מסתפקת בבחינה מתמדת של איך עושים, אלא שואלת מה כדאי לעשות, משפרת את סיכויי הארגון להצליח, לא רק בהווה, אלא גם בעתיד.
עבודה זו עסקה בחברת פלוריש-הדס.
הוצע לחברה להתמקד באוקיינוסים כחולים ולהציע אסטרטגיה של חדשנות ערך. בנוסף, על מנת לשרוד בשוק התחרותי מוצע לחברה לנקוט באסטרטגיה רבולוציונית. לדעת כותב העבודה קיימת הלימה בין האסטרטגיה העסקית לבין אסטרטגיית החדשנות בחברת פלוריש-הדס. כמו כן בוצע ניתוח על פי תיאוריית התפשטות החידושים הקלאסית והוצע לו"ז לשיפור.
המסקנה שעלתה היא, שחברת פלורש-הדס, הייתה חלוצה בתחום התרופות הטבעיות ולכן יש לה יתרון ניכר על פני החברות האחרות בתחום. בשל כך, ניתן לפתח סדרות מוצרים חדשניות סביב המותגים המוכרים לצרכן "חיזוקית" ו"רגיעון".
תוכן עניינים
תקציר. 1
1 .        הצגת הארגון 3
2 .        אסטרטגית החדשנות. 3
2 .1       אוקיינוס כחול/אדום.. 3
2 .2       סוג החדשנות: רבולוציונית או אבולוציונית. 5
2 .3       מידת ההלימה בין האסטרטגיה העסקית לבין אסטרטגיית החדשנות. 5
2 .4       מיצוב והובלה בשוק החדשנות. 6
2 .5       מודל לפיתוח מוצרים ולו"ז. 7
2 .6       ממשקים בין חדשנות לשיווק. 9
3 .        מרכיבי התשתית הארגונית הדרושה להצלחת הפרויקט. 10
4 .        הסיכויים להשגת יעדי החדשנות ולמנהיגות בשוק. 11
סיכום ומסקנות:. 13
ביבליוגרפיה. 14