תרגיל פתור בנושא דיני חוזים

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1625

תקציר העבודה

תרגיל בנושא כריתת חוזה- דוגמא לפתרון עבודה אירוע             בתאריך 20.2.05 החליטו זוג השחקנים אבי וג'ולי, שניהם בני 30, להינשא. חלומם היה מאז ומתמיד להינשא ב-4.4, יום הולדתה של ג'ולי, במחיצת כ- 700 קרובים וחברים. נוכח הזמן הקצר ביותר שעמד לרשותם, החלו לחפש במרץ אחר אולם מרווח ומהודר שיתאים לצרכיהם.
למזלם, איתרו אבי וג'ולי שני אולמות בעלי מוניטין, – "קול שמחה" אותו איתרו באינטרנט (בהנהלת הגברת שמחה) ו-"קול ששון" שמנהלו ששון הכירו אישית (ששון היה חבר ילדות של אבי). השניים קבעו פגישות ליום המחרת עם מנהלי שני האולמות. בשיחות הטלפון המקדימות שקיימה ג'ולי עם ששון ושמחה נאמר לה על ידי שניהם כי האולמות מרווחים ומספיקים ל-800 מוזמנים.
לשאלתה, ציינו שניהם כי המחיר למנה נע בין 50 ל-60 דולר, אולם ששון סייג את דבריו בהדגישו ש"אבל אבי זה אבי, את יודעת.. נדבר על הכל כשתגיעו לאולם." ביום ב', 21.2.05  נפגשו אבי וג'ולי ב"קול שמחה" עם שמחה. השניים התרשמו מאוד מהמטעמים החלביים שהוגשו להם ומהאולם הנאה והמרווח,, אך אבי תהה בליבו אם המקום לא קטן מלהכיל אפילו 700 איש. "אנחנו רצים לראות עוד אולם", אמרו השניים לשמחה, תוך שהם נפרדים ממנה ונוטלים עימם את כרטיס הביקור של האולם.
"מה דעתך?", שאלה ג'ולי בעודם נוסעים ל"קול ששון". "נראה טוב", השיב אבי, "אבל נראה לי שיהיה צפוף קצת, וחוץ מזה ששון בטוח ייתן לנו הנחה משמעותית". " עם הגעתם ל"קול ששון", ולאחר חיבוק חברי וטפיחות על השכם בין אבי לששון וכמה דקות של שיחת חולין משוחררת, נפנו השלושה לסיור קצר, שבסופו הודיעה ג'ולי לאבי ולששון כי האולם, המשקיף אל הים, מושלם בעיניה. סוכם שהזוג יגיע לביקור נוסף וערב טעימות עד סוף השבוע. השלושה ניגשו למשרדו של ששון, שהחל רושם בכתב ידו על נייר מכתבים של "קול ששון", את הדברים הבאים:
v     חבילת אירוע בסיסית ל-700 מנות אחד מ-4 תפריטים קבועים בעלות של 40$ מנה ("אבי, תאמין לי שזה המקסימום שאני יכול לרדת, ורק בשבילך", הפליט ששון בחיוך).
v     האולם יספק לבני הזוג בתיאום מלא איתם שירות ארוע מלא, כולל תפריט קבלת פנים, עיצוב חופה ושולחנות, בר אקטיבי ושירותי מוסיקה ותאורה (מחיר ייסגר בהמשך) v     ערב טעימות יתקיים עד ה-
5 .2. סיכום פרטים סופיים ותשלום מקדמה – יתבצע במעמד ערב הטעימות. ששון חתם בתחתית הדף, סימן שני קווים לחתימתם של בני הזוג, סובב את הנייר ואמר "עכשיו תורכם".
ג'ולי מיהרה לחתום, ואילו אבי קיפל את הנייר, הכניסו לכיסו ואמר:"תמיד ידעתי ששווה לי להיות חבר שלך..". "תחתום ותשאיר לו את הדף", אמרה ג'ולי לאבי. "שטויות", מיהר ששון לקטוע אותה, "איתכם אני לא צריך שום נייר –
ללא ביבליוגרפיה