יחב"ל. גלובליזציה,הקשר בין גלובליזציה לירידה באחוזי הילודה, כלכלה ליברלית,מרקנטילית,הבנק העולמי.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1453
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13

1 . גלובליזציה: השילוב הבין-לאומי ההולך ומתהדק הן של שוקי סחורות ושירותים והן של שוקי ההון כאחד. התחזקות התלות ההדדית בין משקי מדינות. מוצרים, כסף,בני אדם, טכנולוגיה ורעיונות חוצים גבולות לאומיים בקצב הולך וגובר. העולם נעשה במהירות מחובר, קשור קשר הולך ומתהדק בקהילה משולבת אחת ובשוק משולב אחד.
הגלובליזציה מנהיגה ליברליזציה בשווקים לאומיים וגלובליים, מתוך אמונה שזרימות חופשיות של סחורות, של כספים ושל מידע יניבו את התוצאה הטובה ביותר בכל הנוגע לצמיחה ולרווחה אנושית. בשוק העבודה לגלובליזציה השפעה רבה. התחרות תתעצם, ויהיו עובדים שיצאו נשכרים ממנה, ורבים אחרים יפסידו.
הגלובליזציה מתאפיינת לא רק במאפיין כלכלי אלה גם במאפיין דמוגרפי –הגירה רחבת הקף מרצון או מאונס, מאפיין תקשורתי – צמיחת רשתות תקשורת חובקות עולם, כמו רשת האינטרנט. הבט תרבותי – כמו הפיכתה של האנגלית לשפת עולם.
הגלובליזציה מתאפיינת גם במגעים פוליטיים וחברתיים מה שגורם שחשיבות גבולות מדינה וממשלות בתור מחסומים הולכת ופוחתת.
הקשר בין הגלובליזציה לירידה באחוזי הילודה: הגלובליזציה היא לא רק כלכלית אלא גם תרבותית, בריאותית, פוליטית, חברתית. הגלובליזציה אשר חדרה למדינות הדרום הביאה עימה מודעות נרחבת יותר לצורכי הפרט. שירותים בריאותיים נכונים, רמת היגיינה –
העבודה ללא מקורות