תקשורת ודעת קהל. רציונאליות דלת מידע,הנחת ההתקבלות,ההתנגדות,הנגישות,התשובה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | תקשורת ודעת קהל |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 971 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה 12
1 .
א. רציונאליות דלת מידע: הבוחר הוא רציונאלי והוא מרגיש שלא משתלם לו לאסוף הרבה מידע כדי לגבש דעה, לכן הוא משתמש בסכמות הקימות כדי לעבד מידע חדש, ושיקול הדעת שאותו מפעיל הבוחר נקרא ע"י פופקין "רציונאליות דלת מידע", שיקול דעת ללא הרבה מידע. כלומר מעין שיטה חסכונית שבה האדם מחבר לקחים מהעבר, מהיומיום וגם מהתקשורת ומהתעמולה של המפלגות תוך שימוש בקיצורי דרך נוספים, כדי לגבש דעה.
נטיות ועמדות מוקדמות: כגון הזדהות פוליטית, מפלגתית, גיל , השכלה, מין, מוצא.
התייעלות (תפיסה כלכלית):
קיצור דרך כסוג של התייעלות בתהליך גיבוש הדעה. איסוף המידע נעשה דרך שיחות עם בני אדם, מידע מהתקשורת ומידע מהתעמולה.
פסיכולוגיה קוגנטיבית: עיבוד מידע עפ"י מסרי רמז, סטריאוטיפים וסכמות חשיבה מהעבר שמאפשרים קיצורי דרך. ב. בהנחה שרוב האנשים לא יושבים וקוראים את ספר תקציב המדינה, והאזרח –
העבודה ללא מקורות