תקשורת ודעת קהל. תיאורית הנושא העיקרי,שלבים של התעניינות בסוגיה,מסגרת נושאית,אירועית,מרחב ציבורי חברותי,דיסוננס קוגניטיבי,דעת קהל הפכפכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1181
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מטלת מנחה 14  חלק א
1 .
א. תיאורית הנושא העיקרי: אסכולה זו מבוססת על אסכולה של קביעת סדר יום שטוענת שלתקשורת יש כוח לקבוע ולהשפיע  על סדר היום הציבורי. כלומר אילו נושאים יעלו לדיון ואילו לא. אסכולת הנושא העיקרי אומרת שהתקשורת אומרת להמונים על מה חשוב לחשוב, כלומר לפי הגישה הזו התקשורת מסמנת לקהל נושאים מסוימים ככאלה שחשובים יותר מנושאים אחרים. בעקבות כך הנושאים שמוצגים ונתפסים כמרכזיים יתפסו ככאלה שדורשים טיפול או מענה מהממסד ולכן ייווצר לחץ על מקבלי ההחלטות למצוא פיתרון לאותם נושאים. בנוסף לכך לתקשורת יש יכולת לקבוע את הקריטריונים שדרכם הקהל ישפוט את הפוליטיקאים, כלומר ככל שנושא יקבל בולטות בתקשורת כך הקהל ייתן לו משקל גדול יותר בהערכת התפקוד הפוליטי של הממשלה. התקשורת מגבירה לחץ על פוליטיקאים לטפל בנושאים שונים.
בעקבות הסיקור התקשורתי של נושא הכנסת התרופה לסרטן המעי הגס לסל התרופות, נתפס הנושא כחשוב ובכך עלה לדיון בקרב ההמונים. הנושא נתפס כמרכזי ובכך דורש טיפול או מענה מהממסד. הלחץ על הפוליטיקאים גדל ככל שהנושא מסוקר יותר ויותר. כתוצאה מכך יכולה להיות תגובה חיובית שתביא /// העבודה ללא מקורות