שימוש בהומור ככלי לזכירת המסר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4164
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים- מבוא                                                                                                         
2 פרק ראשון- מהו הומור ומהי זכירה                                                      
3 -4
                         פרק שני-  סקירה ספרותית, הומור בפרסום והשפעותיו:                  
2 .1
סקירה היסטורית- שימוש בהומור בפרסום                                       5-6
2 .2
הומור בהקשר תרבותי ודמוגרפי                                                        
6 -7
2 .3
הקשר בין הומור למעורבות                                                                 7-8
2 .4
הומור ומסר                                                                                             9
2 .5
הומור ורגש                                                                                         9-10 פרק שלישי- דיון ומסקנות                                                                      
1 1-12
ביבליוגרפיה                                                                                            
1 3-14
תקציר עבודה זו עוסקת בכלי הפרסומי- הומור. הסוגיה המרכזית אשר ברצוני לבחון במסגרת עבודה זו היא כיצד פרסום הומוריסטי משפיע על זכירה. בחרתי בנושא זה לאור תפיסתי את התרבות הישראלית כתרבות בעלת יכולת יוצאת דופן להשתמש בהומור בכלל, ובפרסום הומוריסטי בפרט על אף מציאות יומיומית אשר לעין בלתי מזוינת נראית קודרת.
שאלת המחקר היא:
באיזו מידה שימוש בפרסום הומוריסטי (משתנה בלתי תלוי) מגביר זכירה של המסר הפרסומי (משתנה תלוי)?
השערת המחקר:
השערתי בנוגע לקשר שבין המשתנים היא ששימוש בפרסום הומוריסטי משפיע על זכירה של תוכן פרסומי, באופן חיובי. כלומר, שימוש בהומור (תוך כדי התחשבות במאפיינים הכרחיים שונים אותם אבחן במסגרת המחקר) מגדיל את עוצמת הזכירה של תוכן פרסומי.
יחד עם זה, השערתי בנוגע לחוזק הקשר בין ההומור לבין זכירה עד להבאה לשלבים מתקדמים יותר במדרג ההשפעות ככוונת קנייה הם כי לא ניתן לדעת האם ההשפעה חזקה דיה.
שיטת המחקר:
בעבודה זו אשתמש בסקירה ספרותית. באמצעות שיטת מחקר זו אציג את הנושא הנחקר והמשתנים, ואת הקשר ביניהם כפי שנמצא עפ"י מחקרים שונים בשנים האחרונות. אשתמש במאמרים מהתחום ואבצע אינטגרציה ביניהם. העבודה תכלול שלושה פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון אדון בהומור ברמת ההגדרה של המשתנה בכדי להבין מהו הומור, וכן במשתנה הזכירה בכדי להעמיק את ההבנה של מושג זה.
בפרק השני אערוך סקירה ספרותית נרחבת על הומור פרסומי, מאפייניו ומרכיבים חשובים אשר יש להתחשב בהם בעת ניסוח תוכן פרסומי הומוריסטי בכדי למקסם את יכולת ההשפעה על זכירה.
בפרק השלישי אבצע סיכום של העבודה ושל הממצאים של המחקרים הנבדקים והמוצגים בעבודה.