אסטרטגיה שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 9595

תקציר העבודה

החוג לכלכלה וניהול מאי 2008
עבודה בקורס: "אסטרטגיה שיווקית" נושא העבודה: "חברת הנסיעות "שלו טורס" תוכן הענייניים פרק 1- תקציר מנהלים                                                                                    3  פרק 2-ניתוח הארגון וסביבתו                                                                              2.1- ניתוח מאקרו                                                                                  5-7
        2.2- מודל 5 הכוחות של פורטר                                                                8-9
        2.3- ניתוח swot                                                                                  10-14
        2.4  – מודל המחסומים של פורטר                                                             15
פרק
3 – ניתוח יתרונות תחרותיים נתמכים תוך שימוש במודל sca.
 
3 .1- ניתוח יתרונות תחרותיים נתמכים                                                     16-18
 
3 .2- ניתוח התהליך האסטרטגי הנוכחי                                                    19-20  פרק
4 – יכולת הפירמה התחום המיקוד בלקוח         4.1- מודל 7 הנקודות "ארגון ממוקד לקוח"                                               21-23
        4.2- יתרונות וחסרונות בתחום                                                                24
פרק 5-היכולות התחרותיות של הפירמה        5.1- יתרונות תחרותיים שי לבנות/לחזק                                                    
5        5.2- ksf שיש לבנות/לחזק                                                                      26
       5.3- csf שיש לבנות/לחזק                                                                      27
                     פרק
6 – מודל BCG                                                                                     28-30 פרק 7-       7.1- הצגת מגמות והזדמנויות חדשות .                                                     31
      7.2- ניתוח "עוצמות/אטרקטיביות" של מספר מוצרים.                                  32-33                      7.3- הצבת מטרות ויעדים חדשים.                                                            34
      7.4- עריכת תכנון מחודש לתיק המוצרים.                                                   35
      7.5- עריכת מיצוב מחודש של החברה ומוצריה.                                           36
      7.6- פירוט מאפייני הבידול המומלצים.                                                      37-39                                                           7.7- אסטרטגית צמיחה של ANSOFF .                                                   40-41    פרק 8- ביבליוגרפיה                                                                                      42
העבודה לא כוללת נספחים, מבוססת על מקורות מרשת האינטרנט בלבד פרק 1- תקציר מנהלים הסביבה השיווקית מושפעת ממספר רב של גורמים אשר נתחנו בעבודתנו הכוללים: גורמים פוליטיים/מדיניים, כלכליים, חברתיים/תרבותיים, טכנולוגיים ואקולוגיים.
לכל אחד מהם השפעה ייחודית על סביבת הארגון לפי התחום וההתפתחויות שמתרחשות בו.
מספר המתחרים בענף גדול ובנוסף אנו צופים בכניסת מתמדת של מתחרים חדשים מידי שנה בשנה, דבר זה מראה כי עוצמת החרות בענף גבוהה.
למוצרי התיירות שהחברות מספקות אין כמעט מוצרים תחליפים, היחידים אותם יכולנו למנות הם טיולים עצמאיים של אנשים למקומות מסוימים. ייחודיה של חברת "שלו טורס" מתאפיינים: בכוח האדם האיכותי שלה אשר היא מציעה ומשתדלת לטפח אותו כל הזמן.
בנתינת שירותים נוספים אשר לא כל חברה מציעה כגון: הנפקת ויזות, ייעוץ מקצועי, עזרה בהכנת דרכון ואף יש לה שותפות עם חברת המטייל הממוקמת בסניף, דבר זה מקנה יתרון לכל לקוח היכול לעשות את כלל סידוריו במקום אחד. בנוסף החברה מרבה לעבוד עם חברות מהמגזר העסקי, ובניהם: רפא"ל, חברת חשמל, עיריית קריית ביאליק, הטכניון, מכללות שונות ועוד. ללקוחות מהמגזר הזה היא מתאמת ימי כיף וגיבוש , טיולים מיוחדים בארץ ובעולם וכו'.
לחברה כדי להרחיב את עצמה מבחינה גיאוגרפית, שכן היא בעלת סניף אחד הממוקם בקריית מוצקין, אם תעשה זאת היא תביא עצמה לחשיפה מובלטת לכלל התושבים בארץ. התגמשות מבחינת מחירים, נתינת הנחות ומבצעים ושיתוף פעולה- יעזרו לחברה להגדיל את רווחיה.
כדי להקים חברת נסיעות דרושים חסמי כניסה נמוכים, מדובר באישורים וטפסים ובפרוצדורה די פשוטה, לעומת זאת חסמי היציאה תלויים בגודלה של החברה.
המוצרים הבולטים ביותר של החברה הם:
טיסות הצ'רטר, חבילות נופש כוללות, טיולים מאורגנים ותיירות פנים.
החברה דואגת לערוך מידי פעם סקר לקוחות כדי לראות היכן מצבה בתחום השירות והיכן יש עוד מקום לשיפור.
החברה משתמשת באמצעי פרסום ושיווק רבים ביניהם: שיווק ישיר דרך האינטרנט, פרסומות באתרי אינטרנט, פרסומות בעיתון ובשלטי חוצות ועוד.
החברה שמה דגש חזק על נתינת ערך גבוה ללקוח ולכן עושה בכל אשר באפשרותה להעניק ללקוחות שירות טוב ואמין, לשם כך היא מפעילה מערכת שימור הלקוחות, אשר מטפלת בכל בקשה, תלונה, הערה בנוסף החברה ערה לכל השינויים בסביבה וצופה מה יהיו רצונותיו העתידיים של הלקוח ודואגת לספק את צרכיו.
החברה מאמינה כי יש לשתף את הלקוח ולכן מלווה אותו בעל השלבים- החל מהייעוץ ,רכישה ועד לחזרתו לארץ בציפייה גבוהה לשמוע תגובות חיוביות.
מסיכום ניתוח החסרונות והיתרונות של החברה נמצא כי: החברה חייבת להרחיב את עצמה מבחינה גיאוגרפית, משמעה לפתוח סניפים נוספים ברחבי הארץ ואף פתיחת סניפים בחו"ל אשר יהווה הזדמנות גדולה. על החברה להמשיך ולהרחיב את יעדיה, ככל שתציע מדינות נוספות כך היא תהיה בעלת מגוון אפשרויות רחב יותר. עלייה להמשיך ולהעמיק בכ"א,  לגוון ולשפר את עצמה עד כמה שניתן מבחינה טכנולוגית ולחזות כל הזמן את השינויים הסביבתיים. החברה צריכה להמשיך ולהגדיל את הלקוחות העסקיים שלה.
טיסות הצ'רטר הן ה"כוכב" של החברה ונמצא כי יש להמשיך ולהשקיע בהן במטרה שיגרפו כמה שיותר לקוחות. עקב המצב הביטחוני השורר במדינתנו בתקופות האחרונות, מדינות אשר נהגנו לתייר בהן בעבר ,כיום מהוות עלינו איום בטחוני חמור ולכן טיולים למדינות אלו הפכו ונהיו ל"כלב השוטה" ושיקולי החברה העומדים על הפרק הם כי צריך להוציאו.
אחת ההזדמנויות הגדולות אשר זיהנו היא, כי החברה צריכה ליצור שיתוף פעולה עם חברות ספנות במטרה להרחיב ולגוון את סל מוצריה.
מטרותיה העיקריות של הפירמה היא ליצור חיבור ושותפויות עם תחומים אשר יעזרו לה להבדל ולמצב עצמה מהמתחרים.
 כדי להגיע לחשיפת קהל ממוקדת על החברה להרחיב את עצמה כרשת ארצית, להגדיל את סל המוצרים והשירותים למגזר הפרטי והן למגזר העסקי.
החברה ממצבת עצמה בהתאם ליתרונות התחרותיים שלה, היא שמה דגש רב על נתינת מוצר איכותי במחיר תחרותי.
בנוסף על החברה להמשיך ולהשקיע בכ"א, פיתוח אתר האינטרנט, רוחב/עומק המוצרים וסיפוק המוצרים אל השוק העסקי.