גורמים להתעללות בקשישים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2749
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תוכן עניינים
עמ' -2
  מבוא –
עמ' – 3
פרק א' – תופעת ההתעללות בקשישים בישראל  -.עמ' 4-5
  פרק ב' –  הגורמים להתעללות בקשישים בישראל – עמ' 6-7
פרק ג' –הקשיים בדרכי טיפול בקשישים נפגעי אלימות בישראל.
–..עמ'  8-9
פרק ד' – ניתוח מקרה על-פי 2 תאורטיקנים שונים :
–.. עמ' 10-11
4 .1  תיאוריה 1 :
תוקפנות תסכול- דולארד –..עמ' – 10
4 .2 תיאוריה 2 :תיאורית הלמידה החברתית-בנדורה  –…עמ' -11
 סיכום …עמ' – 12
ביבליוגרפיה –.עמ' -13
נספחים ..עמ' -14
מבוא:
" להזדקן בכבוד,בהרגשת סיפוק וטעם בחיים,בבריאות תקינה ומתוך ביטחון בקיום כלכלי נאות בערוב ימיו – זוהי אחת השאיפות הבסיסיות של כל אדם בתקופתנו. " לכן בעבודה זו אציג בפניכם את הסיבות העלולות לגרום לאדם לחוש אחרת לגמרי , לא להזדקן בכבוד ללא טעם בחייו ומתוך חוסר בטחון כלכלי בערוב ימיו האחרונים.
בפרק הראשון שפותח עבודה זו אסביר בקצרה את 2 המושגים העיקריים בכל הנושא הרחב של התעמרות כלפי קשישים , אסביר את הבדלי המושגים הזנחה והתעללות וארחיב לגבי תופעת ההתעללות כלפי קשישים שקיימת ולצערנו הולכת וגדלה בארץ ישראל, בפרק זה ארחיב כיצד התנהגות מתעללת באה לידי ביטוי בתחומים שונים של התעללות.
בפרק השני שעליו אדון בעבודה יתמקד בעיקר בגורמים המביאים אדם  בין אם הוא בן משפחה לבין אדם זר שתפקידו  לטפל בקשיש להפוך ולהיות תוקפן כלפי הקשיש ועל הסיבות להיווצרות תופעת ההתעללות בקרב קשישים בארץ.
בפרק השלישי אציג את הקשיים הקיימים בדרכי טיפול בקשישים המוגדרים כנפגעי אלימות בארץ. אסביר את הקשיים האתיים והדילמות המקצועיות בנושא ואילו קשיים קיימים אשר משפיעים על ההתערבות של החברה כנגד תופעת ההתעמרות הכללית הקיימת.
הפרק הרביעי האחרון מציג שני מקרים מצערים של התעללות כלפי קשישים שהתרחשו  בארץ בשנה האחרונה, אסביר ואתמקד ב 2 תיאוריות מרכזיות מתחום הקרימינולוגיה: תאוריית –תוקפנות- תסכול והתיאוריה הלמידה החברתית  ואסביר על פיהן מה יכול ומה גרם בעצם לפגיעה פיזית שכזו בקשיש , ממה היא נבעה ואילו השפעות יש בעקבותיה .