עבודה מסכמת בקורס יסודות היזמות- קיבלה את הציון 100

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4345
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים
שאלה מספר 1-היסטוריית החברה, אידיאולוגיה ארגונית, מטרות ויעדי החברה, תרבות ארגונית, מבנה הניהול –3-5
שאלה מספר
2 -מכירות, רווח, מקורות מימון, תקציב מו"פ, יזמות פנימית -5-7
שאלה מספר 3-הגדרת הסקטור בו החברה פועלת, יתרונות וחסרונות בהיותה בסקטור זה, תיאור המתחרים, והמצב היחסי של בליזארד אליהם –…
7-8
שאלה מספר 4-חוזקות וחולשות היוצרות את היתרונות והחסרונות היחסיים של הארגון–…8-10 שאלה מספר 5-הזדמנויות ואיומים לארגון הנובעים משינויי מאקרו ושינויים מבניים .10-12
שאלה מספר 6-תיאור הלקוחות, פעילות וזהות ארגונית המשפיעה על הלקוחות והעובדים–12-14
שאלה מספר 7-פעילויות יזמיות לשיפור הארגון –14-15
ביבליוגרפיה …16-17
שאלה מספר 1
היסטוריה קצרה של החברה, ותיאור הענף בו פועלת:
לאקטיווז'ן בליזארד (Activision Blizzard  ), או בקיצור בליזארד, הממוקמת בקליפורניה שבארצות הברית, היא חברה הפועלת בענף הפיתוח, ההוצאה לאור, הפצה לחנויות, ומכירה וירטואלית ( הורדה בתשלום ) דרך אתר החברה של משחקי מחשב. זהו ענף שפעיל החל משנות ה-60 של המאה הקודמת, אבל תפס תאוצה ונכנס "למיין-סטרים" רק בתחילת שנות ה-90, כיום הענף מגלגל מיליארדי $ מדי שנה.
החברה פיתחה מספר כותרים אשר זכו להצלחה מסחרית, כאשר מרביתם משתייכים לסדרות הידועות WarCraft, Diablo, Call of duty, ו-StarCraft. בליזארד ידועה בנטייתה החוזרת ונשנית לדחות את תאריכי ההוצאה של משחקיה ( לדוגמא- StarCraft:
Ghost ), אך עם זאת בקהילת הגיימרים היא נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק בשל משחקיה החדשניים עטורי-הפרסים. בליזארד הוקמה בפברואר, 1991 בשם Silicon & Synapse על ידי מייק מורהיים, אלן אדם ופרנק פירס. בתחילת דרכה עסקה החברה בעיקר ביצירת "פורטינג" בשביל חברות משחקי מחשב אחרות. "פורטינג" – התאמת קוד תוכנה מסביבת העבודה שבה היא נכתבה לסביבה חדשה. אחרי כשנתיים של התמקדות בפורטינג, החלה החברה לייצר משחקים בעצמה, ובשנת 1993 השיקה משחקים כדוגמת-