השפעת הצבע בפרסומות על הצופה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2883
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 . מבוא                                                                                                                         2
 
2 . הצבע                                                                                                                         3
 
2 .1 משמעות תרבותית                                                                                          3-4

2 .2 השפעות פיזיולוגיות                                                                                       4

2 .3 שימוש בצבע בפרסומת                                                                                   4-5
   
3 . השפעות הצבע על תשומת לב ועמדות הצרכן                                                                    6
 
3 .1 השפעות הצבע על תשומת לב הצרכן – התמקדות באינטרנט ובאנרים                       6

3 .2 השפעות שמות הצבעים ושילובם על בחירות הצרכן                                             7

3 .3 הבדלים בבחירות – השפעות מגדריות                                                                8

3 .4 גישות כלפי צבעים                                                                                          8

3 .5 הקשר בין שימוש בצבע לבין אפקטיביות הפרסומת                                              9
 
4 . סיכום ומסקנות                                                                                                           10 5. רשימה ביבליוגרפית                                                                                                     11
        מבוא
  בעידן בו הפרסום הפך למרכזי בשיווק מוצרים ושירותים שונים, קיימת זווית ראיה שונה לסוגי צרכנים שונים (התאמת המסר לקהל היעד).
שאלות רבות מעסיקות משרדי יחסי ציבור, פרסומאים ומנהלי שיווק, בינם 'כיצד יצליחו לשבות את ליבם (וכיסם) של קהל היעד שלהם'.
פקטור מרכזי באפקטיביות הפרסומת הינו שימוש בצבעים בפרסומת.
מחקרים רבים הראו בבירור כי פרסומת צבע זוכה לתשומת לב רבה יותר מאשר פרסומת בשחור-לבן בעיתונים.
בעבודה זו, אנסה לבחון, באמצעות סקירה ספרותית את השפעת הצבע בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת, תוך התייחסויות שונות, בינן התייחסות מגדרית.
בנוסף, אנסה לבחון האם קיים קשר בין מין הצרכן לתגובתו לצבעים השונים בפרסומות השייכות למוצרים בעלי קטגוריות שונות.
על סמך מחקרים שונים, מסתבר כי צבע הוא אחד הגירויים החזקים המסייע ביצירת רגשות ובהכוונתם.
מנהלי פרסום מודעים היטב להשפעת הצבע על תפיסת הפרסומת וכגורם המושך תשומת לב ולכן בחירת הצבעים בפרסומות מתוכנן היטב.
השפעת הצבע על הצופה נובעת מגורמים פיסיולוגיים וכן תרבותיים  (המשמעות שהפרט מעניק לצבע מסוים). לכל צבע יש בד"כ משמעות סמלית.
האחראי על עיצוב הפרסומת ועל הפחת "רוח חיים" במסר, הינו המימד היצירתי. מטרת מימד זה הינה ליצור גירויים שיעלו את הסבירות שהצרכן יקדיש תשומת לב והקשבה לפרסומת.
הכלים שנעשה בהם שימוש להגברת גירוי הצרכן הנם: צבע, מיקום, תדירות, תנועה, חידוש ועוד.
כתוצאה מאופי הנושא, שיטת המחקר תהיה סקירה ספרותית.