פדופיליה

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 14168
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא 3
הצגת ההפרעה ..4
שכיחות ההפרעה 5
אתיולוגיה של ההפרעה -.6
סוגי פדופילים …7
הסברים של גישות שונות בפסיכולוגיה והטיפול שהן מציעות 8-10 סקירה של יחסי הגומלין בין ההפרעה למעגל החיים –..11
סיכום הסקירה 12
נספחים – מאמרים בנושא 13-28
דיון השוואתי ..29
סיכום –..30 ביבליוגרפיה ..31
מבוא
פדופיליה – מדובר במחלה נפשית, אולם בשונה ממחלות נפש רבות אחרות, אשר עיקר נזקן הנו כנגד האדם הלוקה בהן, מחלה זו פוגעת באוכלוסייה כולה. הנפגעים הישירים הם הילדים, אשר מוטרדים ובמקרים רבים גם נאנסים על ידי פדופילים. שאר הנפגעים הם בני משפחותיהם והחברה כולה, אשר לא זו בלבד שעתידה לסבול מהפרעה שתידבק בילד לשנים ארוכות, אם לא לכל ימי חייו, אלא רבים הסיכויים שהילד הנפגע עצמו, יהפוך לפדופיל.
בעבודה זו נציג את נציג את הגדרותיה ומאפייניה של הפרעת הפדופיליה, את סוגי הפדופילים בהסתמך על הספרות המחקרית ונראה את השפעת ההפרעה בראי מעגל החיים, בהמשך העבודה נציג שלוש גישות שונות המנסות להסביר את ההפרעה ונציג את דרכי הטיפול שכל גישה מציעה. בתחילה נראה את הגישה הביולוגית המתמקדת בהפרעות נפש כבמחלות רפואיות ובה נציג מחקר שנערך ע"י ברלין ומק'לאוף (1982) ונראה את מסקנותיהם, לאחר מכן נציג את הגישה ההתנהגותית ששורשיה נעוצים במחקרו של איבן פבלוב (1849-1936) ובמחקר התניה האופרנטית של אדוארד תונדייק (1874-1949) המאורגנת סביב נושא תפקיד הלמידה בהתנהגות האדם ולבסוף נציג את הגישה הפסיכו-דינאמית של זיגמונד פרויד (1856-1939), מייסד אסכולת הפסיכואנליזה, שלפיו הפרעת נפש נגרמת ע"י קונפליקטים תוך-נפשיים לא פתורים הנגרמים עקב לבטים פנימיים ונראה כי הוא שם דגש על כך ששלב אדיפלי לא פתור ושימוש יתר במנגנוני ההגנה עלולים לתרום להפרעה נפשית.
לסיכום בעבודה זו הצגנו את הגדרותיה ומאפייניה של הפרעת הפדופיליה, את סוגי הפדופילים בהסתמך על הספרות המחקרית והראנו את השפעת ההפרעה בראי מעגל החיים, בהמשך העבודה הצגנו שלוש גישות שונות המנסות להסביר את ההפרעה וראינו את דרכי הטיפול של אותה גישה ספציפית עליה דנו, בסוף עבודה זו הצגנו דיון השוואתי בין שלוש הגישות השונות הגישה הביולוגית, הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית והגישה הפסיכו-דינאמית.