קאנט - הדדוקציה הטרנסנדנטלית
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
מקצוע | פילוסופיה |
מילות מפתח | אחדות הריבוי, אפרספציה, דדוקציה, דדוקציה טרנסנדנטלית, טרנסנדנטלית, עמנואל קאנט, קאנט, קישור |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 566 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
הדדוקציה הטרנסנדנטלית א. מדוע סבור קאנט כי מושג הקישור מצביע בהכרח על מושג אחדות-הריבוי?
מה דעתכם על כך?
ב. כיצד מגיע קאנט ממושג אחדות-הריבוי לזה של האחדות הטרנסנדנטלית של האפרספציה?
ג. כיצד מספק מושג אחרון זה, לדעת קאנט, את הקושיה היסודית שהוא מעלה ב-13#? (הקושיה שבגינה אנו נזקקים לדדוקציה הטרנסנדנטלית מלכתחילה).
ד. בהמשך לסעיף הקודם: נסו להצביע על קושי (כלשהו!) במהלך הכולל של קאנט.
ה. בפרקיו על האסתטיקה, שוטח בפנינו עמנואל קאנט את תורתו בדבר החלל והזמן הן במישור המיטאפיסי והן במישור הטראנסצנדנטאלי.
במהלך הצגתו את דבריו מציין בפנינו קאנט שני קשיים, עמם נאלץ להתמודד בתורתו, בדבר החלל והזמן אשר צצו ועלו הן מתוך תורתו של ניוטון…
ללא מקורות