מבוא לחשיבה חברתית !

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 864

תקציר העבודה

                                                               מבוא
לחשיבה חברתית          ממן 13
שאלה 1.
א.
מוסד הוא גוף כלשהוא בחברה שתפקידו הוא ליצור סדר בתחומים שונים בחיינו בהיבטים חברתיים,כלכליים או תרבותיים. מוסד חברתי מורכב ממערכת של מנהגים חברתיים,נשלט על ידי נהלים ונורמות ברורות כאשר קיים שוני בין כל מוסד ומוסד ובאופי פעולותיו.המוסד משרת אינטרסים של קבוצות ופרטים כאשר ההיררכיה בכל מוסד משתנה ואינה קבועה כמו גם אופן הטיפול שלו בפרטים לפי האינטרסים שלו.
ב.
כלא- הכלא בנוי ממערכת של נהלים ברורה אשר נקבעת על ידי הרשות המנהלת של המוסד.אין עוררין על הסמכויות הנתונות לראש המוסד כאשר מערכת החוקים והמנהגים בו ברורה וידועה לכל הנמצאים במוסד.תפקידו של הכלא הוא להוות סוג של פיתרון ענישתי לאדם אשר נשלח אליו כמו גם מקום לשיקום חברתי לאסיר, אחת המטרות של הכלא היא להפוך את האסיר מ"איום חברתי" לחלק לגיטמי בחברה ולפיכך ניתנים בכלא שיעורים,הרצאות, האסירים לומדים באונ' ומועסקים בעבודות שונות כדי להרגיל אותם לחיי חברה נורמלים.
      ג.
משפחה:
 מוסד חברתי קטן, ההצטרפות אליו אפשרית רק באופן של ילודה בתוך המשפחה או נישואים.
מנהיגי המשפחה הם ההורים כאשר ב"היררכיה " של המוסד מתחת להורים ישנם  הילדים ואולי הנכדים בבוא העת.תפקידו של מוסד זה הוא להוות תא משפחתי המספק את הצורך של בני האדם  למען התרבות וחיי משפחה.כללי המסגרת והחוקים משתנים בין כל משפחה ומשפחה ואין אחת דומה לחברתה כאשר תפקידה לייצג את –
*ללא מקורות