סמינריון ניהולית -מבקר פנימי בחברה ציבורית ופרטית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5209
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה חשבונאות ניהולית מתקדמת לחשבונאים קורס 10913
עבודה סמינריונית בנושא:
מבקר פנימי ברשות מקומית לעומת מבקר פנימי בחברה ציבורית  הבדלי מעמדות תוכן עניינים:
·       מבוא -..3
·       סקירה ספרותית -..4
·       ביקורת פנימית- מהי? 6
·       היקף ומטרות הביקורת הפנימית .6
·       חוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב
1 992 -…7
·       מבקר פנים בחברה ציבורית -…9
·       מבקר פנים ברשות מקומית -..13
·       מבקר פנים בעירייה .16
·       מתודולוגיית המחקר 18
·        ממצאים .18
·       סיכום -19
·       ביבליוגרפיה –.20 ·       נספחים ..21
מבוא
ביקורת פנימית היא פעילות המתבצעת על ידי מבקר פנימי בארגון.
פעילות זו נועדה להפנות קשב של מנהלים ועובדים בארגון לסיכונים בתפקוד הארגון ולצורך בשיפור הבקרות הניהוליות כדי לצמצם את הסיכונים הללו. ניתוח הסיכונים והצעת הבקרות הניהוליות המתאימות נועדו להבטיח קידום מועיל, יעיל ומוסרי של יעדי הארגון, ולשמור על כספו ורכושו.
הבקרות הניהוליות כוללות, בין השאר, אמצעים כמו: יצירת תרבות ארגונית מתאימה, קביעת מדיניות, חלוקת אחריות וסמכויות, יצירת איזונים ובלמים, כתיבת הוראות ונהלים ועדכונם, בניית תהליכים ממוחשבים שבהן מובנות בקרות מתאימות ועוד.
התמוטטות של חברות רב לאומיות בשנים האחרונות, כתוצאה מכשלים בבקרות הניהוליות ומעילות, הביאה לעלייה בחשיבות המיוחסת לביקורת הפנימית ולחקיקה מחייבת בארצות הברית, בריטניה ובמדינות נוספות לגבי הצורך והתפקוד של מבקרים פנימיים.
בישראל מעוגנת פונקציית הביקורת הפנימית בחוק הביקורת הפנימית.
סעיף 3 לחוק הביקורת הפנימית משנת 1992 מחייב כל חברה ציבורית, בנק, חברת ביטוח או כל גוף אחר שנתמך מתקציב המדינה למנות מבקר פנים, שמטרתו הפעלת מנגנון הביקורת הפנימית. חוק הביקורת הפנימית קובע כי תפקיד המבקר הפנימי הוא לבדוק את תקינות הפעולות והפעילות בחברה. בראיון שנערך עם נשיא ארגון המבקרים הפנימיים הבינלאומי, דייב ריצ'רדס, נאמר כי תפקידה של הביקורת הפנימית מתרחב ככל שארגונים מבינים את ערכה ובכדי לסייע בכך לעולם העסקים, המטרה הראשונה במעלה ארגון המבקרים היא קידום המקצוע.
מטרת עבודתי היא להשוות בין מעמדו של המבקר הפנימי בחברה ציבורית לבין מעמדו ברשות מקומית.
בהשוואתי אתייחס למספר היבטים: כישורים נדרשים, אופן המינוי, אחריות דיווח, תפקידים, תכנית עבודה וכו'.