ההשפעה המשולבת של ארץ היצור, ארץ התיכון, והמותג על תפיסת איכות המוצר

תקציר העבודה

ההשפעה המשולבת של ארץ היצור, ארץ התיכון, והמותג על תפיסת איכות המוצר עבודה סמינריונית ינואר 2010 תקציר הגלובליזציה הביאה להרחבת הסחר הבינלאומי וכמו כן לייצור מוצרים רבים של חברות רב לאומיות במדינות מתפתחות. לפיכך, מוצרים רבים הנושאים מותגים המוכרים כשייכים למדינות אירופה ואמריקה, מיוצרים למעשה בסין או בהודו, או במדינות מתפתחות אחרות. לנושא זה חשיבות שיווקית רבה שכן בעיני צרכנים רבים, ארץ המקור היא רמז חשוב בגיבוש עמדתם כלפי המוצר.
העמדה עשויה לכלול רכיב של תפיסת איכות וכן עמדה רגשית כגון החרמת מוצרים מארץ מסוימת. מצב זה מביא להכרה כי למעשה, ארץ המקור היא מותג! כוחו של מותג זה יכול שיהיה גדול יותר מעוצמת המותג של המוצר עצמו. נמצא כי על היצרנים והמשווקים להפנים עובדות אלו , למנף את שיווק המוצר ע"י ציון ארץ המקור, כאשר יש מוניטין טובים לארץ זו, או להצניע מידע זה ולספק לצרכן מידע רב אחר, כאשר אין מוניטין טובים לארץ המקור. רציונאל העבודה עבודה זאת סוקרת רעיון המובא ע"י  (2007) Hamzaoui Essoussi and Merunka וארבעה מאמרים חשובים אחרים המובילים למסקנות של המאמר העיקרי.
להלן "תרשים זרימה" המציג את התפתחות התיזה.
ראיה סטריאוטיפית של ארץ המקור (1992, (Lawrence, Marr, and Prendergast השפעת ארץ המקור והמותג על תפיסת איכות המוצר (2003, Insch) התייחסות נפרדת לארץ התיכוןdesign) ), ארץ מקור החלקים וארץ ההרכבה, והשפעתם על תפיסת איכות המוצר (1998, Insch and  McBride) ההשפעה המשולבת של ארץ המקור והמותג על תפיסת איכות המוצר (1996, Ahmed and d’Astous) ההשפעה המשולבת של ארץ היצור, ארץ התיכון, והמותג על תפיסת איכות המוצר (2007, Hamzaoui Essoussi and Merunka)