ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 9951
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים.. 3
מבוא. 3-14
פרק 1. 15
א.        התרבות העסקית הלאומית. 15
ב.        מסקנות. 18
פרק 2. 19
א.        משא ומתן בינלאומי 19
ב.        מסקנות  והמלצות. 20 פרק 3. 21
א.        סגנון ניהול. 21
ב.        מסקנות והמלצות. 22
פרק 4      מדד השחיתות. 23
פרק 5. 24
א.        הצגת הארגונים.. 24
ב.        ניתוח SWOT.
5
6 .        שיתוף פעולה. 28
7.        סיכום, מסקנות והמלצות. 29
8 .        ביבליוגרפיה. 30 נספחים.. 32
תקציר מנהלים עבודה זו מנתחת שתי חברות – דה בירס מדרום אפריקה ו – Coman Design מרומניה.
התחלה יסקר מדד ה – IMD, לאחר מכן יערך  מודל P.E.S.T.E.L לשתי המדינות. תיבחן  התרבות העסקית הלאומית, משא ומתן בינלאומי וסגנון ניהול. יבחן מדד השחיתות.
יוצגו החברות הנבחרות ויעשה עליהן ניתוח SWOT.לבסוף תיבחר אסטרטגיית שיתוף הפעולה.   מבוא
שינויים כלכליים ופוליטיים שהתרחשו בעולם בעשורים האחרונים וביניהם התחזקות מגמת הגלובליזציה, פתיחת שווקים חדשים באזורים שונים בעולם ועלייה בהיקף הסחר העולמי, פתחו הזדמנויות עסקיות, ובמקביל הורידו גם שורה של אתגרים ניהוליים חדשים. למשל פיקוח על עובדים מרחוק, איוש מנהלים בחו"ל, הבדלי תרבויות ואינטראקציה של תרבויות ארגוניות בהקשר של מיזוגים ורכישות.
מה מאפיין היום את הזירה הגלובלית? המגמה הראשונה היום היא גלובליזציה אשר יוצרת אינטגרציה הולכת וגדלה של מדינות, חברות שווקים ואנשים למערכת קשרי גומלין חוצה גבולות לאום, שקווי הדמיון בין רכיביה הולכים וגדלים. המגמה השנייה שאנו ערים להתחזקותה הינה הרגולוזציה, כלומר היווצרות סחר חופשי.
בתקופה זו של גלובליזציה גוברת, התרחבות יחסים עסקיים בין ארגונים ממדינות שונות, הקמת חברות רב לאומיות, מיזמים משותפים ועבודה בצוותים רב לאומיים – כרוכים בהתמודדות עם הבדלים תרבותיים בתחומי עבודה וחיי יומיום. שוני תרבותי ביחס לזמן, לדיוק, בתחום התקשורת הבין אישית, בהתבטאות המילולית, בניהול משא ומתן ועוד.
שוני תרבותי, הוא תופעה עמה חברות בינלאומיות צריכות מתמודדות. כיום חברות העוסקות בסחר בינלאומי או מהוות חברת בת של תאגיד רב לאומי חייבות לקיים ולהתאים את המערכת התרבותית שלהם לתרבות של החברה המקבילה. חברות מרחבי העולם הנכנסות לפעילות עסקית במדינה זרה, לעיתים נכשלות בשל אי שימת לב להתנגשות בין ערכים מרכזיים של שתי תרבויות שונות ואי הבנתן.
העבודה הנוכחית תעסוק בכניסתה של חברת דה-בירס מדרום אפריקה לשוק הרומני בשיתוף פעולה עם חברת Coman Design.