עקרונות השיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2858
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו עסקנו ברשת הולמס פלייס אינטרנשיונל תוך התייחסות קצרה לרשת הבינלאומית בכלליות ולסניף הולמס פלייס הרצליה פיתוח בפרט.
סקרנו את החברה, החזון, המטרות והיעדים. ביצענו ניתוח לסביבה שיווקית תחרותית לפי מודל PEST מאקרו וניתוח מקרו לפי חמשת הכוחות של פורטר.
כמו כן ניתחנו לפי מודל SWOT  את הרשת בכדי לבחון את החוזקות והחולשות שלה.
השתמשנו במודל אסטרטגית MSTP כולל תמהיל השיווק כדי להגיע להמלצות ומסקנות להמשך הדרך. מסקנתינו העיקרית לסניף ולרשת בכלל: להמשיך את הקו הנוכחי של מובילות בתחום מכוני הכושר.
להמשיך את הבידול הקיים ממכונים אחרים ע"י אגרסיביות שיווקית ומוצרים טכנולוגיים מתקדמים ורמת שירות בלתי מתפשרת עם הפנים לכיוון הלקוח.
המלצתינו העיקרית היא: יש "לתקוף" אוכלוסיות נוספות שלא נחשפו לרשת עקב התדמית היוקרתית שלה בקרב הציבור ע"י מחירים אטרקטיביים ותקופות ניסיון ללקוחות חדשים וכך להגדיל באופן משמעותי את קהל הלקוחות ואת נתח השוק הקטן יחסית שהיא מהווה בארץ בתוספת לפתיחת סניפים נוספים בארץ בערים נוספות כגון חיפה ובאר שבע. כך שהיינו רואים את הרשת בסוף שנת 2006 עם עוד לפחות 4 סניפים חדשים ואפשרות להכפלת מ"ס המנויים כיעד אסטרטגי לביסוס מעמדה של הרשת כרשת המובילה בתחומה בארץ.
תוכן עניינים:
1.        תקציר מנהלים .. עמוד 2

2 .        מבוא                 
עמוד 4

3 .         הסביבה השיווקית התחרותית:
                          גורמים חיצוניים עיקריים כוחות סביבת המאקרו PEST -.עמוד 5-6
                        ניתוח סביבת המיקרו – 5 הכוחות של פורטר -..עמוד 6-7
                                    ניתוח SWOT –
עמוד 8    4.         אסטרטגיית MSTP :
            פילוח שוק והתנהגות צרכנים –…עמוד 8-9
            שוק מטרה –עמוד 9
            בידול .עמוד 9
            מיצוב עמוד 9
                                    תמהיל השיווק עמוד 9-11

4 .         המלצות לאסטרטגיות עתידיות –..עמוד
1 1
5.         סיכום ומסקנות -.עמוד
1 2

6 .                  ביבליוגרפיה –…עמוד
1 3