הפעלת מרפאות חוץ בשעות הערב במסגרת שרות רפואי נוסף

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2756
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

הפעלת מרפאות חוץ בשעות הערב במסגרת שרות רפואי נוסף מוגש במסגרת הקורס : יזמות עסקית בביו- רפואה תקציר תוכנית יזמות זו מוצגת במסגרת הקורס ביזמות עסקית בתחום הביו- רפואי העונה על הצורך בשיפור השירות לרווחת המטופל המגיע למרפאות חוץ בבית חולים רמב"ם.
התוכנית העסקית היא הקמת עסק רווחי שיספק בשלב ראשון בדיקת רופא מומחה בשעות הערב ובהמשך יתרחב לניתוחים במסגרת חדר ניתוח אמבולטורי. המודל מהמרפאה האונקולוגית בבית חולים רמב"ם שם מקבלים רופאי המרפאה את המטופלים בשעות הבוקר ובתור שירות רפואי נוסף גם. עפ"י איסוף נתונים ממחלקת כלכלה ושיווק מדובר על עסק רווחי לבית החולים.
במסגרת עבודה זו אפרט את התוכנית העסקית, השיווקית והפיננסית. במסגרת התוכנית הפיננסית      בטווח של שנה.Break Even Point אתייחס  לנקודת השוויון  כבר בחישובי התרחיש הבינוני ניתן לראות את כדאיות העסק והגעה לנקודת השוויון. תוכן עניינים

1 .
מבוא -…
2. תכנית עסקית .      הון אנושי -..
ניתוח השוק –
השוק הרלוונטי ..
גודל השוק —
ניתוח SWOT …
מוצרים –..
·         לוח זמנים –

3 . תכנית שיווקית -..

4 . תכנית פיננסית -…
4.1 עלויות עלויות הקמה
עלויות שיווק ופרסום …
הוצאות קבועות שוטפות –…
הוצאות משתנות שוטפות –..
4.2 הכנסות צפויות ניתוח רגישות צפי נמוך
ניתוח רגישות צפי בינוני
ניתוח רגישות צפי גבוה
4.3 חישוב Break Even Point .
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי נמוך –.
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי בינוני —
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי גבוה –..
5.
ביבליוגרפיה —
מבוא
יזמות עסקית היא היוזמה להקמתו של עסק חדש, או של תחום פעילות חדש בעסק קיים.
היזמות העסקית הינה מניע עיקרי מאחורי העולם העסקי. ישנם רעיונות רבים לבני אדם, חלקם באים לענות על צרכים של אנשים, חלקם פשוט מייצגים שיטה להרוויח כסף. היזמות העסקית הינה נטילת יוזמה על ידי אדם, המכונה יזם, אשר מטרתה ליישם רעיון עסקי, ובסופו של דבר להרוויח כסף מכך.
לעתים המרחק בין הרעיון, אפילו אם הוא רעיון מוצלח, לבין יישומו בפועל, הינו מרחק גדול מאוד. תפקיד היזם הוא למצוא את הדרך להוציא את הרעיון אל הפועל.
אין הגדרה ברורה לשיטת יזמות עיסקית. הרבה מאוד מהיוזמות הגדולות שהטביעו חותמם על הכלכלה העולמית, חברות כגון סוני, היולט פאקרד, וול מארט וכדומה לא נשענו על רעיון יזמי מדליק, ויזמים בעלי חזון עסקי ותוכנית עסקית. כל החברות שנמנו לעיל פשוט עבדו בשיטת "לירות לכל הכיוונים" עד שהצליחו בכמה יוזמות וגדלו לממדים האדירים של ההווה.
המיזם אותו אני מציע נשען על חדשנות הנובעת מפערי תפיסת הלקוח ודרישותיו האמיתיות. חדשנות זו מתמקדת בצרכיו ובהעדפותיו של המטופל הנוגעים לרווחתו ונוחיות הגעתו למרפאות החוץ, שאינן באות למימוש כיום. מדובר במיזם עסקי ציבורי חדש, שיופעל בתוך מוסד ציבורי(בית חולים) והינו ייחודי בכך שמרפאות החוץ יעבדו בשעות הערב במתכונת של שירות רפואי נוסף לפי תעריף של משרד הבריאות בבית החולים, כשיש למטופלים אפשרות לקבל התחייבות מקופת החולים או לחלופין לשלם כסף בעבור הטיפול. בהמשך עם התרחבות המרפאות, ניתן יהיה לבצע ניתוחי שר"ן בחדר ניתוח אמבולטורי.
המיזם הינו מיזם המבוסס על רעיון פשוט ואינו מצריך השכרת מבנה או לחלופין תשתיות רבות מכיוון שהן קיימות. מבחינת צוות כח אדם, זהו אותו צוות אשר עובד בשעות הבוקר, כך שלא נדרשת הכשרה מקצועית וזמן הקמת העסק קצר.
   תוכן עניינים

1 .
מבוא -…
2. תכנית עסקית .      הון אנושי -..
ניתוח השוק –
השוק הרלוונטי ..
גודל השוק —
ניתוח SWOT …
מוצרים –..
·         לוח זמנים –

3 . תכנית שיווקית -..

4 . תכנית פיננסית -…
4.1 עלויות עלויות הקמה
עלויות שיווק ופרסום …
הוצאות קבועות שוטפות –…
הוצאות משתנות שוטפות –..
4.2 הכנסות צפויות ניתוח רגישות צפי נמוך
ניתוח רגישות צפי בינוני
ניתוח רגישות צפי גבוה
4.3 חישוב Break Even Point .
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי נמוך –.
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי בינוני —
חישוב על פי ניתוח רגישות צפי גבוה –..
5.
ביבליוגרפיה —