אינטרנט וטרור -.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4873
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

ללא ספק, אחת מההמצאות החשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית היא המצאת האינטרנט. אולם למרות שהאנושות הרבתה להפיק תועלת חיובית מן האינטרנט, הפך האינטרנט להיות אחת מההמצאות שמאיימות על האנושות ולכלי עזר בידי ארגוני הטרור העולמיים. הקלות שבגישה לאינטרנט ,הקהל הרחב החשוף למידע שבו, חוסר הפיקוח על התכנים המתפרסמים בו והמהירות שבה זורם המידע מנקודה לנקודה, הפכו לכלי בידי ארגוני הטרור על מנת להגשים את שאיפותיהם.
כיום, המומחים משערים כי כמעט כל ארגוני הטרור משתמשים באינטרנט לביצוע פעילות שוטפת וידוע כי ישנם אתרי אינטרנט רבים המיועדים לגיוס תומכים ומתנדבים.  ארגוני הטרור מנצלים את הדינמיות הרבה שהוא מאפשר על מנת להקים אתרים רבים, לשנות את צורתם ולהעלים אותם באותה מהירות שבה הופיעו. במקרים רבים, כתובתם של האתרים משתנה אך תוכנם נשאר קבוע. ארגוני הטרור פונים לשלושה סוגי קהל עיקריים: קבוצות ויחידים התומכים ברעיונותיהם, הקהילה הבין לאומית שאותה הם מחפשים לשכנע והקהל אותו הם רוצים להפחיד.  למרבה הפלא, סוכניות הביון, קובעי המדיניות והתקשורת העולמית לא התמקדו בשימוש של ארגוני הטרור באינטרנט, אלא התמדו יותר בטרור מקוון (Cyber Terrorism) אשר למעשה נופח מעבר למימדיו האמיתיים. הטרוריסטים משתמשים באינטרנט למעשה בדרכים רבות. הם משתמשים באינטרנט ללוחמה פסיכולוגית, הפצת תעמולה, חיפוש מידע, תאום פעולות, גיוס פעילים ואיסוף תרומות. הבעיה היא שמצד שני, למרות שכחברה אנו מחוייבים למנוע פעילות מסוג זה, אין באפשרותנו למנוע הפצת מידע באינטרנט או למנוע את חופש הביטוי של יחידים וקבוצות. עבודה זו תפתח בתאור התפתחות רשת האיטרנט, התכונות אשר גורמות לרשת להיות אטרקטיבית לגורמים קיצוניים, תאור מבחר של קבוצות טרור הפעילות ברשת והקהל לו הן פונות.
הנושא המרכזי בעבודה יהיה כיצד השתמשו איגוני טרור ברשת האינטרנט על מנת לשרת את האינטרסים והמטרות שלהם. מטרות אלה כוללות בין השאר:
·         מתתקפות פסיכולוגיות ·          איסוף מידע ·          איסוף תרומות ·          אימונים וגיוס פעילים ·         רישות פעילים על מנת ליצור קשרים.
·         תאום פעילויות ופעולות טרור.
לכל אחד מנושאים אלו אציג דוגמאות מתוך מחקרים בנושא, דיווחים חדשותיים וסקירות מודיעין. תוכן עניינים
תוכן עניינים.. 2
מבוא. 3
הקדמה.. 4
רשת האינטרנט. 5
האינטרנט והטרור המודרני 6
אתרי אינטרנט של ארגוני טרור. 8
תוכנם של אתרי ארגוני טרור. 8
השימוש באיטרנט על ידי ארגוני טרור. 10 לוחמה פסיכולוגית.. 10 איסוף מידע. 12
גיוס כספים.. 13
גיוס פעילים ושינועם ממקום למקום.. 14
שינוי מבנה הארגון 16
קבלת תמיכה מארגונים שהם לא ארגוני טרור. 16
הדרכת פעילים.. 17
תכנון ותאום של התקפות.. 17
סיכום ומסקנות.. 19
בבליוגרפיה.. 21