העבודה עסקת בניתוח ארגונים, תהליכי עבודה, מישוב תהליך הגיוס. העבודה עוסקת בארגון תנועת הצופים

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3450
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

עבודה מבוא לניהול משאבי אנוש תש"ע סמסטר ב שאלה 1: בחרת הארגון בחרנו בארגון תנועת הצופים העבריים בישראל שאלה 2 : תיאור הארגון "תנועת הצופים העבריים בישראל" היא תנועת נוער ציונית, ממלכתית ובלתי מפלגתית המהווה חלק  מתנועת הצופים העולמית ופועלת עם הסתדרויות הצופים האחרות במסגרת "התאחדות הצופים והצופות בישראל". ייעודה הוא להקים ולפתח מסגרות חינוכיות-ערכיות, בהם יפעלו ילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ במגוון פעילויות חברתיות חווייתיות המהוות עבורם מקור לפיתוח אישי, לבילוי ולהנאה.
כמו כן, היא מחנכת לערכים החברתיים והלאומיים אשר באים לידי ביטוי בחוקי החינוך של המדינה הן בזרם הכללי והן בזרם הדתי. העשייה החינוכית בתנועת הצופים ממוקדת על ערכי חברות ורעות, על נתינה ומעורבות חברתית, טיפוח חיים קבוצתיים דמוקרטיים תוך דגש על יוזמה אישית, מנהיגות ומצוינות, הכרת הטבע, ושמירה על איכות הסביבה. התנועה תעודד את חניכיה לעצב זהות יהודית-ישראלית משמעותית המשלבת בין המורשת הרבגונית של העם היהודי, לבין התרבות וההוויה הישראלית. תנועת הצופים תעודד את בוגריה לקחת חלק בפעילות תורמת לקהילה במסגרת שנת שירות-לפני הגיוס לצבא, להתגייס לשירות ביחידות ובתפקידים המביאים לידי מיצוי מרבי את כישרונותיהם ויכולתם.
ערכי הליבה של  תנועת הצופים הינם דמוקרטיה, אחריות חברתית, רב תרבותיות וזהות יהודית. הסתדרות הצופים העברים בישראל נוסדה ב- 1919 וגילה הוא כ-91 שנים. תנועת הצופים הינה התנועה היחידה אשר פעילותה מוגנת ע"י חוק מדינה-"פקודת הצופים". ייחוד נוסף של התנועה טמון בעובדה שהיא התנועה הבלתי מפלגתית היחידה בקרב תנועות הנוער הקיימות בישראל, ולכן אינה נתמכת ע"י מפלגה כלשהי ואינה מקבלת תקציבים מהממשלה.
בתנועת הצופים שמונה מחוזות – "הנהגות" – הפזורים בכל רחבי הארץ. כל הנהגה אחראית על השבטים שבתחומה מבחינה חינוכית, מנהלתית ובטיחותית. השבטים פועלים במתכונת של פעילות דו שבועית בימים ובשעות קבועים (בדרך כלל ימי ג', שישימוצ"ש), כאשר הפעילות עוסקות במורשת הצופית ושירות למען הקהילה המבטאת את ערך ההתנדבות כערך מרכזי בחינוך הצופי. בנוסף לפעילות השגרתית בשבט מתקיימות פעילויות נוספות כגון: יום צופה, טיולים בחיק –