עבודה פרוס בניהול הפירסום בתחום: פרסום לתרבויות ומגזרי אוכלוסיה שונים. בנושא השפעתם של מודלים המופיעים בפרסומות על בני הנוער.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3039
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

(פרה סימינריון בקורס ניהול הפירסום, 10344) תחום: פרסום לתרבויות ומגזרי אוכלוסיה שונים נושא: השפעתם של מודלים המופיעים בפרסומות על בני הנוער תוכן עניינים

1 .
מבוא -3

2 .
השערת מחקר -…4

3 .
סקירת מאמרים:
3.1.
השוואה  עצמית של בני הנוער עם המודלים המופיעים בפרסומות -..5
3 .2.
דמויות "נורמליות" בפרסומות אינן משמשות כמושא השוואה לצעירים 7
3 .3.
הדגם הרצוי – שילוב של יופי ואופי -.9
3 .4.
אתנוצנטרוית – קירבה של הצעירים אל הדוגמן הנשקף אליהם בפרסומת – מוכרת–..11

4 .
סיכום ..12
5.
רשימת מקורות ביבליוגרפים 14
בעת כניסה של מוצר חדש לשוק, חלק נרחב וחשוב מהצלחתו המסחרית תלוי באופן השיווק והפרסום שלו. תעשיית הפרסום ההולכת וגדלה מדי שנה הופכת לחלק חיוני בהטמעת הצורך במוצר אצל קהל הצרכנים. שיטת המסחר הקפיטילסטית פיתחה את תעשיית הפרסום סביב הקונספט של צורך בקניית המוצר המפורסם על מנת לחוש סוג של אושר וסיפוק. שיטות הפרסום הפכו אף הן לרבות, מגוונות ומתוחכמות יותר עם השנים. בעבר, קהל הצרכנים היה מחולק לשתי קבוצות גדולות: הגבר היוצא לעבוד בחוץ והאשה האחראית על תחזוק הבית. כיום מודעים אנשי תעשיית הפרסום לקהלי הפילוח הרבים.
אחד מפלחי השוק החשובים החזקים והגדולים ביותר בשלושת העשורים האחרונים הם ילדים, בני נוער וצעירים. חברות רבות מנתבות חלק ארי מהתקציב אל עבר כיוונם של ילדים, בני נוער וצעירים, בשל המחשבה כי הם נתונים להתרשמות והשפעה גדולה יותר מפרסומות מאשר קהל מבוגרים, יחד עם יכולת צריכה כלכלית, החשובה כמובן לצורך רכישת אותם מוצרים.
חברות הפרסום מפרידות בין ילדים, בני נוער ומבוגרים, מאחר שילדים עדיין תלויים בהורים על מנת לרכוש את המוצרים, ולכן הפרסומות צריכות לייצר אצל הילדים צורך עז שיביא לכך שיילחצו על ההורים לרכוש את המוצר. בני הנוער וצעירים לעומת זאת זוכים ליותר עצמאות בקבלת ההחלטות שלהם, כחלק מתהליך ההתבגרות שהם עוברים. הפרסום אל פלח זה משתמש בהיבט זה בהחלטות שלו על איזו גישה לבחור כשמפרסמים אל קהל בגילאים האלה. הגישה צריכה להבליט את העצמאות של הנער או הנערה, הצעיר או הצעירה, ולתת להם הרגשה שהם קונים את המוצר כי הם רוצים וצריכים אותו ולא בגלל החלטה של ההורים.
עבודה זו תבקש לבחון את הדימויים המופנים אל הילדים, בני הנוער והצעירים – האם הדוגמנים המוצגים בפרסומות, במטרה להופכם לאטרקטיביים יותר עבור קהל צרכנים זה, נאים ומושכים או ממוצעים ורגילים, בבחינת "בת השכן" והאם דימויים זוהרים מקרבים את הצרכן המתבגר אל המוצר או מרחיקים אותו.
בפרסומות המיועדות לגברים ונשים אנו רואים לעתים קרובות דוגמנים ודוגמניות חטובות המוכרות מלבד את המוצר גם דימוי זוהר שקהל הצרכנים מעוניין להתחבר אליו ולהידמות אליו באמצעות רכישת המוצר – האם גם הפרסום המיועד לשכבת הגיל הצעירה מוכר תדמיות זוהרות?