עבודה סמינריונית - ניהולית מתקדמת - אוקיינוס כחול - דוגמאות ויישום בחבה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6291

תקציר העבודה

עבודת סמינריון בנושא:
אסטרטגיית האוקיינוס הכחול יישום ב-AIG ישראל חברה לביטוח בע"מ תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בתיאור ויישום אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, העקרונות והשלבים בפיתוח האסטרטגייה, והדגמה על חברה ישראלית אחת שנבחרה, תוך התמקדות בשאלה "האם באמצעות אימוץ מספר עקרונות פשוטים, חברה יכולה ליצור לעצמה אוקיינוס כחול ".
העבודה תבחן את המקרה של AIG ישראל חברה לביטוח בע"מ תוך התמקדות בפעולות ובאי-פעולות שהחברה נקטה מיום בו החלה לפעול. המקרה ייבחן בהתבסס על העקרונות ומסגרת העבודה שהוצגו על ידי פרופ' קים ופרופ' מובורן, בעזרתם אנסה לאפיין את המקרה של חברת AIG כמקרה של יצירת אוקיינוס כחול. העבודה תבחן האם החברה, באמצעות הפעולות שנקטה והעקרונות שיישמה, הצליחה ליצור נישת שוק חדשה, האם יצרה ביקושים חדשים, והחשוב מכל האם היא הצליחה ליצור חדשנות ערך, עבור הלקוח ועבור הפירמה.
שיטת המחקר היא סקירה ספרותית של מאמרים בנושא האסטרטגייה, ובחינת היישום בחברה ע"י קריאת כתבות ועיון בדוחות הכספיים של החברה שנבחרה.
המסקנות והתוצאות שנמצאו מראים שחברת AIG תוכל ליישם את אסטרטגיית האוקיינוס הכחול אם תפעל על פי עקרונות בניית האסטרטגיה ויישום האסטרטגיה.
נמצא שהחברה כבר הצליחה ליצור אוקיינוס כחול ולהתמודד יפה עם התחרות הרבה בענף הביטוח.
תוכן עניינים
·       מבוא -.
4
·       היבטים תיאורטיים –.. 6-10 –        השלבים בפיתוח אסטרטגיית אוקיינוס כחול –        חדשנות ערך  ((VALUE INNOVATION –        כלים אנליסטיים ליישום האסטרטגיה –        תוחלת החיים והחידוש של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול ·       דוגמאות ומחקרים שבוצעו בעבר — 11-16
–        בחו"ל:
§         יינות Yellow Tail של Casella האוסטרלית §         ספק שירותים לוגיסטיים PL3 של חברת CJ-GLS §         חיתול של חברת קימברלי-קלארק בברזיל –        בישראל:
§         FOX §         בי ג'י איי (בגיר) §         טיב טעם §         היופלה של תנובה ·       היבטים אמפיריים –.. 17-18
–        שאלת המחקר –        השערות המחקר –        מתודולוגיה ·       חברת AIG בישראל — 19-22
–        תיאור החברה והסביבה התחרותית –        תיאור ויתרונות האסטרטגייה שנבחרה –        איפיון המקרה כאוקיינוס כחול ·       סיכום …
23
·       מגבלות+הצעות למחקר עתידי .. 24
·       ביבליוגרפיה –
5 -26
 שאלת המחקר האם באמצעות אימוץ מספר עקרונות פשוטים, חברה יכולה ליצור לעצמה אוקיינוס כחול?
מבנה העבודה העבודה תבוסס על סקירת ספרות ומחקרי עבר.
בחלק הראשון של העבודה אביא היבטים תיאורטיים על התפתחותה של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, השלבים, העקרונות ומסגרת העבודה שהיא מציעה.
בחלק השני אביא סקירה של מחקרים שבוצעו בעבר, בארץ ובחו"ל, המדגימים מקרים של חברות שהצליחו ליצור אוקיינוס כחול.
בחלק האחרון יוצג המקרה של חברת AIG ישראל חברה לביטוח בע"מ כולל ממצאים לגבי שאלת המחקר וההשערות.
לבסוף אציג סיכום, מסקנות והצעות למחקר עתידי.
קריאה מהנה J