סימינריון-פאניקה מוסרית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6781
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

                              תוכן עניינים   מבוא -.2
פרק
1 : הגדרות -3-5
1 .1   אינטרנט –.3
1 .2   עיתונות –4-5
1 .3   תקשורת המונית 5
פרק
2 : הגדרה של פאניקה מוסרית -6-7
פרק
3 : דוגמאות של פאניקה מוסרית ..7-9
             פרק4: העובדות ובעיית התקשורת –..10-12
פרק 5 : השפעה של תקשורת –.13-15
5.1   דל נטוש-"קליע הכסף" ..14
5.2   מודל השימושים והסיפוקים-מודל התכליות –..15-16
5.3   מודל השכנוע: "נאמת ושכנוע, נאמת"! –16
פרק
6 : על מיתוסים -..20-23
6 .1    מיתוס-הגדרות, תפקידים וחשיבות –20-21
6 .2    תפקידי המיתוס -..21-22
6 .3    תפקידה של התקשורת בהבניית המיתום -..23
סיכום ..24
מקורות
5 מבוא
תקשורת ההמונים מהווה אחד מאמצעי השימור להנצחתם של מסרים רוחניים, תרבותיים ואומנותיים (גורן. 1993).כולנו תלויים בתיווכם של אמצעי התקשורת בכל הנוגע למסרים שמקורם מחוץ להישגם הבלתי אמצעי של חושינו, צרכני התקשורת הופכים להיות יותר ויותר תלויים בהם לשם קבלת מידע על הנעשה בעולם הסובב אותם.עבודה זו תעסוק בנושא של  פאניקה מוסרית.כאשר אנחנו מדברים על מושג הנ"ל אנו מתכוונים שמדובר על בעיה חברתית.לראשונה דיבר על המושג הוא-סטנלי כהן. סטנלי כהן אומר שהפאניקה המוסרית מייצגת איזשהו איום של על מי שיוזם אותה (המיעוט), על העולם הערכי של אותם אנשים. פאניקה מוסרית לא מתרחשת בכל פעם שמתרחש איום כלשהו. היא מתרחשת סביב אירועים מסוימים, תקופות מסוימות. לא כל הסטריה ציבורית היא פאניקה מוסרית.
בפרק הראשון של העבודה הוא תיאורטי הכולל: הגדרות כמו עיתונות,אינטרנט ,תקשורת. בפרק שני ושלישי יוצג המושג המרכזי של העבודה שהוא-פאניקה מוסרית.דוגמאות של המקרים שיש בהם תופעה שלפאניקה מוסרית. בפרק רביעי יפורטו בעיות של תקשורת אירועים , אירועים מבוימים, אירועים שלא היו מתרחשים לולא נוכחות התקשורת. אירועים בדויים (Fake Events ). אירועים שבינם לבין המציאות לא קיים קשר, או לכל הפחות קשר שניתן להוכיחו. רבים ניסו להתמודד עם השאלה המסקרנת, מה ההשפעה שיש לחשיפה לתקשורת על הציבור או, בניסוח אחר, מה קובע האם החשיפה לתקשורת תגרום לציבור לשנות עמדות? השאלה ותשובות על ההשפעה של תקשורת יופרטו בפרק חמישי של העבודה. יוצגו מודלים וגישות שונות שיעזרו לנו להבין איך התקשורת משפעה על הדעות שלנו.מיתוס! מה זה? מתברר שמיתוסים זה לא רק בהיסטוריה של יוון,מיתוס זה יותר מזה.מיתוסים קיימים גם עכשיו. בהגדרה המילולית מיתוס (מיוונית: אמירה, דיבור, סיפור): סיפורי העמים על בריאת העולם (קוסמוגוניה) או התהוותו על מוצא האלים (תיאוגוניה), על ראשית המין האנושי בידי "אבות" האדם (אנתרופולוגיה, להבדיל משימושו המדעי של מונח זה). (אלקלעי,
1 997). הנושה יפורט בהרחבה בפרק שישי .