הפרעות אכילה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1778
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות ‏תאריך הגשה:
10.06.2010 תוכן עינינים מבוא

עמ' 3
נתונים סטטיסטים —
עמ' 4-5
אנורקסיה נרבוזה –…
עמ'  6
דרכי טיפול -..
עמ' 7
אנורקסיה והתקשורת –
עמ' 8
בולימיה נרבוזה –..
עמ' 9
הגורמים להפרעות אכילה עמ'
1 0 ביביולגרפיה -עמ'
1 1
מבוא הפרעות האכילה לסוגיהן נפוצות בעולם המערבי, ושכיחותן עולה בעקביות.                                                    הפרעות האכילה השכיחות ביותר הן אנורקסיה נרבוזה, בולמיה נרבוזה והשמנת יתר חולנית. בעבודתי זו אעסוק בשני ההפרעות הראשונות: הגורמים, תסמינים ודרכי טיפול.                                                       המשותף להפרעות האכילה אנורקסיה נרבוזה ובולמיה נרבוזה הוא אכילה מופרעת, הפחד מפני השמנה ,הצורך לשלוט במשקל והן נחשבות למחלות פסיכאטריות. ההפרעות פוגעות באדם אחד מתוך 100, ו-90% מהלוקים בהן הם נשים, בעיקר בגיל הנעורים.
אנורקסיה נרבוזה מתבטאת בהרזיה קיצונית ובהכחשה של תחושת הרעב. בשלבים המתקדמים ההפרעה עלולה להביא לשיבושים חריפים במערכות הגוף ואף למוות. הגורמים לה הם פסיכולוגיים, משפחתיים, חברתיים-תרבותיים וביולוגיים. שיעור סיכויי ההחלמה המלאה כשניתן טיפול מתאים הם כ-50%. שיעור התמותה הוא 8%-10%.
בולימיה נרבוזה גם היא הפרעת אכילה חמורה, וכ-50% מהלוקים בה היו בעברם אנורקטיים.  היא מתאפיינת באירועים חוזרים של בולמוסי אכילה והקאות יזומות, ולעתים נטילת משלשלים. להפרעה יש מאפיינים של התמכרות, וגם היא גורמת לסיבוכים רפואיים קשים ודורשת טיפול תרופתי ופסיכולוגי. סיכויי ההחלמה המלאה כשניתן טיפול מתאים הם 40%-50%. שיעור התמותה עקב בולימיה הוא נמוך.
הטיפול באנורקסיה ובבולימיה הוא רפואי ופסיכולוגי, ודורש עבודת צוות של אנשי מקצוע בתחומים שונים.