תוכנית עיסקית

תקציר העבודה

תוכן העניינים פרק 1 – תמצית המנהלים. 4
1 .1     מטרת התוכנית:   4
1 .2     תמצית החזון משימה וחברה  4
1 .3     תמצית תיאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית. 4
1 .4     תמצית תיאור המוצר והשירות. 4
1 .5     תמצית האסטרטגיה    5
פרק 2  – החזון העסקי ומשימת העל. 6
2 .1 החזון העסקי 6
2 .2 משימת העל. 6
פרק 3 – תיאור החברה. 7
3 .1 מטרת התוכנית. 7
3 .2 תמצית החזון, משימה והחברה. 7
3 .3 תיאור כללי של החברה והגדרת העסק. 7
3 .4 היסטוריה ופעילות עד היום. 7
3 .5 תהליך התפעול כיום. 8
3 .6 מבנה בעלות. 8
3 .7 ניתוח מצב פיננסי 9
פרק 4 – ניתוח הענף והשוק. 10
4 .1
תיאור הענף והשוק. 10
4 .2
גודל וצמיחת הענף. 10
4 .3
מאפיינים. 11
4 .3.1   הסביבה העסקית. 11
4 .3.2 שרשרת הערך. 12
4 .3.3 חסמי כניסה. 13
4 .3.4  KSF – קריטריונים להישארות בענף. 13
4 .4     מגמות    13
4 .5     פילוח השוק והגדרת שוק היעד. 14
4 .6     מאפייני הלקוחות    14
4 .7     מתחרים ותחרות    14
פרק 5 – המוצר והשירות. 15
5.1     תיאור המוצר והשירות    15
5.2     מענה לצורך ויתרונות    16
5.3     תמחיר ותחשיב בסיסי למוצר. 16
5.4     השוואה למוצרים מתחרים    16
פרק 6 – אסטרטגיה עסקית ושיווקית. 17
6 .1     ראה נספח א'  –  ניתוח SWOT  17
6 .2     מטרות ויעדים אסטרטגיים    17
6 .3     האסטרטגיה העסקית    17
6 .4     האסטרטגיה השיווקית    17
6 .5     צינורות השיווק    17
6 .6     מדיניות מחירים    18
6 .7     תמהיל הקידום    18
6 .8     תוכנית המכירות    18
פרק – 7  תוכנית תפעול וכ"א. 19
7.1     תהליך התפעול והשירות    19
7.2     המבנה הארגוני  19
7.3     כ"א    19
פרק – 8   תוכנית המימון וההשקעות. 20
8 .1     רשימת ההשקעות    20
8 .2     דו"ח שימושים ומקורות    20 פרק- 9   תוכנית פיננסית. 20 9.1     הנחות יסוד לתוכנית הפיננסית. 20 9.2     מדדי כדאיות כלכלית    21
9.3  עיקרי משמעויות. 21
9.4 דוח רווח והפסד. 22
9.5
מאזן 23
9.6 תזרים מזומנים. 23
9.7    נקודת איזון 24
פרק – 10  ביבליוגרפיה.
5 נספחים. 26
נספח א' –  ניתוח SWOT: 26
נספח ב' – מדד המחירים לצרכן של מוצרים ושירותים נבחרים של הלמ"ס לשנת  2008: 27
נספח ג' – מדדי המחירים לחודש אפריל 2009 : 27
פרק 1 – תמצית המנהלים
1 .1  מטרת התוכנית:
"סטיגמה" הינה בוטיק המספק בגדי מותגים ומעצבים ואביזרים שונים. מיקום הבוטיק כיום הינו במרכז המסחרי בבית שמש הלוקה בחסר בעניין נגישות וזמינות. לכן, מטרת התוכנית העסקית הינה בחינת כדאיות העברת הבוטיק לחנות בקניון העתידי להיפתח בעיר אשר יאפשר גישה ונוחות מרבית, וכמו כן להרחיב את פעילות הבוטיק לשוק רחב יותר.

1 .2  תמצית החזון משימה וחברה "סטיגמה" נוסדה בקרית גת בשנת 2000. במרוצת השנים ממוצע ההכנסות גדל ובעקבות כך בעלי הבוטיק זיהו זאת כפוטנציאל להרחבת העסק והקימו סניף נוסף בבית שמש. מתחילת דרכה ועד היום, רוב פעילות החנות הייתה עבור אופנת צעירים בלבד. כיום החזון העסקי של הבוטיק הינו להוביל את שוק הביגוד באזור בית שמש תוך שימת דגש על מותגים ושירות כאחד. כמו כן, משימת העל של "סטיגמה" היא להכתיב את האופנה  ולחדור למודעות הצרכנים תוך שינוי והתאמה לכלל הצרכנים.

1 .3  תמצית תיאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית       ענף ההלבשה בישראל הינו תחום מפותח בארץ והוא מחולק לרשתות אופנה קמעונאיות גדולות ורשתות אופנה קמעונאיות קטנות (קבוצה זו כוללת בתוכה גם את החנויות הבודדות). בשנת 2007 חלוקת ההכנסות בענף הייתה 60% לטובת החנויות הקטנות, וכן 40% מההכנסות בענף היו אצל הרשתות הגדולות . נתונים אלו משקפים עלייה של  10%-20%  בהכנסות אצל הרשתות הגדולות בהשוואה לסקר BDI  הקודם שנערך בשנת 2004. מגזר הנשים הוא האוחז בנתח השוק הגדול ביותר- כ-55% מההכנסות, כאשר אחריו מגזר הגברים עם
5 % וכן מגזר הילדים עם 20% מההכנסות. לפי נתוני סקר BDI ההוצאה על הלבשה והנעלה בשנת 2006 הינה 7.38 מיליארד ₪ וכן בשנת 2007 הינה  8.35 מיליארד ₪.  בניתוח השנים שלפני המשבר אנו למדים שהייתה צמיחה משמעותית אצל חלק מרשתות האופנה שהעלו את היקף הכנסותיהן בעשרות אחוזים בעשור האחרון. הסיבה העיקרית לעלייה בהכנסות הינה פתיחת סניפים וכניסה לסגמנטים חדשים. יש לציין כי למרות הגידולים בהכנסות ,המשבר הכלכלי שהחל בשנת 2008 שינה את תמונת המצב בענף-הביקוש לביגוד ואביזרים נלווים ירד דרסטית. הרשתות הגדולות מדווחות על ירידות משמעותיות במכירות, דבר אשר מתבטא בירידה משמעותית בפדיון וקושי בגיוס כספים. ההזדמנות העסקית הינה פתיחת קניון בבית שמש. העברת הבוטיק לקניון תתרום לתחרות הישירה מול הרשתות הגדולות שיפעלו בקניון וכן למודעות ונוחות תושבי העיר. כמו כן, למשיכת לקוחות חדשים ע"י הרחבת  המוצרים לגילאים נוספים.
1 .4  תמצית תיאור המוצר והשירות מוצרי החנות כוללים מגוון גדול של ביגוד איכותי על כלל סוגיו: מכנסיים, חולצות, נעליים ואביזרים נלווים נוספים כגון חגורות, תיקים ונעליים. אופן המכירה הינו פרונטאלי תוך מתן דגש רב על שירות אדיב ואיכותי וכמובן, השירות כולל ניסיון התאמה בין אופי הלקוח לסוג המוצר.
1 .5            תמצית האסטרטגיה הנהלת "סטיגמה" תפעל להשגת החזון ע"י הרחבת נתח השוק באזור בית שמש והסביבה במקביל למיצובה של "סטיגמה" בעלת מוצרים איכותיים ושירות נוח ואדיב ללקוחותיהם. מטרה זו תיושם ע"י מספר פעולות:
1.      שמירה והרחבה של קהל הלקוחות הקיימים.
2 .      אסטרטגיית בידול- מכירת ביגוד בעל  ערך ייחודי ושמירה על רמת השירות הגבוהה.
3.      האסטרטגיה השיווקית תיעשה באמצעות פרסום ומתן הטבות והנחות ללקוחות החוזרים, כמו כן העברת הבוטיק למקום מסחרי ואטרקטיבי והרחבת הפנייה לכלל השוק ע"מ ליישם את אסטרטגיית כיסוי אחיד.

1 .6            תמצית פיננסית עיקרי משמעויות