סמינריון על אנורקסיה נרבוזה- מאפיינים סוציו- תרבותיים
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אנורקסיה, מרבוזה, תרבות |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 9789 |
מספר מקורות | 40 |
תקציר העבודה
איך זה קרה שבעולם של היום ילדות קטנות כבר מאומנות היטב להתכחש לתחושות ולרגשות העולים מתוכן?איך זה קרה שילדות קטנות כבר ספגו, הפנימו והבינו שכדי לתפוס לעצמן מקום של כבוד בעולם עליהן להיות רזות.
כל-כך רזות, כחושות, שקופות, שדופות, דקות, חסרות שומן לחלוטין, נטולות קימורים?איך זה קרה שכרטיס הכניסה של נשים לחברה של היום – הוא מידות גופן?ואיך זה קרה שכולנו משתפות פעולה (במידה זו או אחרת) עם תרבות הסגידה לרזון? בעבודה זו אסקור את הגורמים הסוציו-תרבותיים לאנורקסיה נרבוזה בקרב מתבגרות על מנת לבחון את השאלות הבאות: כיצד נהפכה האנורקסיה נרבוזה למזוהה עם "המערב"? וכיצד היופי המגדרי בתקופה הפוסטמודריניסטית מהווה אחד הגורמים לאנורקסיה נרבוזה?
מטרתי, לעקוב אחר התמודדות המתבגרת בחברה, לאור הנורמות המקובלות בה, כש"הרזון" הנו סמל בעל משמעות תרבותית, חברתית ואישית גם יחד.
תוכן עניינים:
הצגת הנושא -. עמ' 2-3 מבוא
.
עמ' 4 האבחנה –…
עמ' 4
מאפיינים קליניים
עמ' 5- 6
תפוצה ופרוגנוזה .. עמ' 6
אטיולוגיה — עמ' 7- 19
המודל הביו-מדיקלי . עמ' 7
המודל הפסיכולוגי -.
עמ' 7
גורמים סוציו- תרבותיים –..
עמ' 8 -19
א.
השפעה חברתית:
1 . השפעת התקשורת על אנורקסיה נרבוזה עמ'
1 0 -12
2. הקשר של פעילות גופנית —
עמ' 12
ב.
זהות נשית:
1 . דימוי הגוף והזהות העצמית …עמ'
1 2- 17
2. התיאוריה הפמיניסטית -..
עמ' 17- 19
מעורבות הסביבה הבית ספרית עמ'
2 0- 22
תפקידי היועץ החינוכי בבית הספר בהקשר להפרעות אכילה –עמ'
2 1
נימה אישית .
עמ' 21 -22
מסקנות וסיכום -עמ'
2 3- 26
ביבליוגרפיה -…עמ'
2 7- 31