פרה סמנריון בניהול בין לאומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3163
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר המבוא:
חברה הרב לאומית מעצם הגדרתה פועלת באזורים שונים של העולם במדינות שונות ובתרבויות שונות. לתרבות נודעת השפעה על מיזמים משותפים בחברה רב לאומית ומכאן  ההסתגלות לתרבות הסינית והבנתה הם בין הגורמים המרכזיים האחראיים על הצלחת מיזם בינלאומי בסין. מטרתה של עבודה זו תהיה לבדוק כיצד שוני ומרחק תרבותי משפיע על הצלחת מיזם בינלאומי בסין כאשר עיקר ההתרכזות בעבודה סובב סביב השאלות הדנות בשוני התרבותי בין השותפים המקומיים לשותפים המערביים והקשר שלהם בהצלחת מיזמים משותפים בסין. בדיקת הקשר בין תרבות למיזמים משותפים, תעשה באמצעות סקירת מאמרים שדנו בסוגיה, וכן סקירת מאמרים של מיזמים משותפים בין חברות מערביות לחברות מקומיות בסין.
שאלת המחקר: כיצד השוני והמרחק התרבותי בין מדינות (שותפים) משפיע על מידת ההצלחה במיזם המשותף ?                                                                                                                                                     משתני המחקר:                                                                                                                     משתנה בלתי תלוי: תרבות.
משתנה תלוי:
מיזמים משותפים.
רעיון המחקר עלה בעקבות עבודתו של בעלי בחברה רב לאומית בסין. כיוון שעבודתו כרוחה בקשרים עם חברות זרות אחרות והקמת מיזמים משותפים בסין. חשבתי לחקור את הנושא בפן המדעי-מחקרי שכן נושא זה אקטואלי ויוכל לעזור לנו להבין לעומק את השפעת השוני התרבותי על מיזמים בהם בעלי מעורב.                                                                                                                                                               שיטת המחקר מבוססת על ניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בתחום שאלת המחקר. להכרת הנושא נעזרתי בסקירה הספרותית בה פניתי לספריית האוניברסיטה הפתוחה וכן למאמרים מחומר הלימוד העוסקים בנושא מיזמים בינלאומיים . בחיפושי מצאתי מאמרים עדכניים מהשנים האחרונות שחקרו את נושא שאלת המחקר. המאמרים סייעו בהבנת הנושא וכן אפשרו לנתח את המשתנים במחקר ותוצאותיו.
                                                    תוכן עניינים
1.      מבוא –..2

2 .      תרבות –
-.3

2 .1 הפרופיל התרבותי של סין ומדינות המערב –4

3 .      מיזמים משותפים – -4-6
4 .      סקירת ספרות –..6-7
5.      דיון ומסקנות –…8

6 .      ביבליוגרפיה .9