סמינריון בנושא היבטים אסטרטגיים בתכנון חנות וירטואלית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8855
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

היבטים אסטרטגיים בתכנון חנות וירטואלית תקציר תוכן העניינים
תוכן העניינים.. 2
תקציר. 3
פרק א' – מסחר באינטרנט.. 4
סוכני קניות חכמים.. 5
הלקוחות. 5
מהי חנות וירטואלית ?. 6
צמצום הוצאות, מקסום הכנסות. 8
פרק ב' – חשיבות מאפייני החנות הוירטואלית. 9
מאפייני החנות הוירטואלית. 10 פרק ג' – היבטים אסטרטגיים בתכנון חנות וירטואלית. 14
השפעת המאפיינים האישיים והדמוגראפיים של הצרכן על החלטתו לקנות בחנות וירטואלית. 15
השפעת סוג המוצר על כוונת הצרכן לקנות בחנות וירטואלית. 18
השפעת מוצרי חיפוש, התנסות והמלצה על החלטתו של הצרכן לקנות בחנות וירטואלית. 19
השפעת הסיכון הנתפס בעיני הצרכן על החלטתו לקנות בחנות וירטואלית. 20 סיכום.. 22
ביבליוגרפיה.
5 תקציר עבודה זו דנה בגורמים המשפיעים על התנהגות צרכנית בקניות באינטרנט. קניות באינטרנט שונות מקניות רגילות בחנויות פיזיות הן ביעילות והן בחוויית הקניה, אך ישנם גם אלמנטים דומים מאוד. השימוש באינטרנט הוא מגוון; משתמשים נכנסים לאינטרנט לצורכי הנאה, העשרת ידע אישי ומקצועי. ישנם משתמשים אשר עבורם האינטרנט משמש מנגנון חיפוש והשוואת מחירים בין מוצרים, כיוון שזוהי אפשרות יעילה הרבה יותר מאשר להסתובב בין חנויות פיזיות.
במקרים מסוימים, חיפוש מידע עבור מוצר מסוים מוביל לקנייתו, אך בהרבה מקרים, אינה מתבצעת קניה, כיוון שישנם גורמים מהותיים, מרתיעים,  המשפיעים על החלטת המשתמש לקנות באינטרנט. מטרת העבודה היא לנתח ולהבין גורמים המשפיעים על הצרכן, כך שיהיו לעזר לאנשי שיווק וקמעונאים. בכדי להעמיד חנות וירטואלית מוצלחת, ישנה חשיבות רבה להכיר את שלל האפשרויות הרבות להשפעה על הצרכן בקניות באינטרנט ולהתחשב בכך בתכנון אסטרטגי של חנות וירטואלית. חנות וירטואלית או כל אתר סחר אחר, אשר יתחשב במידע זה, יצליח במכירות, ייבדל מיריביו באופן ניכר ויהיה המוביל בתחומו. בעבודה זו נבחנו שלוש השערות הנוגעות לגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכן בקניות באינטרנט: השערה ראשונה – האם מאפיינים אישיותיים ודמוגראפיים משפיעים על התנהגות הצרכן בקניות באינטרנט.
השערה זו אוששה. המסקנות מההשערה הראשונה – לאינטרנט יתרונות רבים אשר מתאימים להרבה מהמאפיינים האישיותיים של המשתמש, כגון, מודעות למחיר, אהבת נוחות הקניה, זמינות החנות. חיפוש יעיל ומהיר, יתרחש אך ורק באינטרנט, בזכות מנגנוני החיפוש היעילים, ויוביל לקניה טובה ומהירה יותר. למאפיינים אישיותיים השפעה רבה ביותר, אך למאפיינים דמוגראפיים, השפעה זניחה ביותר. יש להתחשב בהשפעת המאפיינים האישיותיים בתכנון אסטרטגי של חנות וירטואלית. אין צורך להתחשב בהשפעת המאפיינים הדמוגראפיים בתכנון אסטרטגי של חנות וירטואלית. השערה שנייה – האם סוג המוצר משפיע על התנהגות הצרכן בקניות באינטרנט. השערה זו אוששה. המסקנות מההשערה השנייה – ישנם מוצרים אשר המשתמש לא יקנה באינטרנט וישנם מוצרים אשר ברוב המקרים, המשתמש יעדיף לקנות אך ורק דרך באינטרנט. יש להמשיך לחקור, אילו עוד גורמים ישפיעו על המשתמש הצרכן לקנות סוגי מוצר אשר כיום אינם נקנים באמצעות האינטרנט. יש להתחשב בהשפעת סוג המוצר בתכנון אסטרטגי של חנות וירטואלית. השערה שלישית – האם הסיכון הנתפס מהאינטרנט משפיע על התנהגות הצרכן בקניות באינטרנט. השערה זו אוששה. המסקנות מההשערה השלישית – העולם הווירטואלי (הלא מוחשי), מרתיע את המשתמש, וכשמדובר בקניה בעולם זה, החשש גדול שבעתיים והאינטרנט נתפס כבעל סיכון גדול. אם לא ייעשה מאמץ גדול לצמצם את הגורמים אשר בשליטת מתכנני החנות הווירטואלית על ידי אמצעי אבטחת מידע (לדוגמא, תוכנות אבטחת מידע) השומרות על פרטי המשתמש ואמצעי התשלום חסויים כגון, המשתמש לא יקנה. יש להתחשב בהשפעת הסיכון הנתפס בתכנון אסטרטגי של חנות וירטואלית.