עבודה בניהול השיווק - ניתוח של חברת בזק. העבודה קיבלה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4297
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן העניינים
דף שער. 1
תוכן העניינים.. 2
1 .תקציר מנהלים    3
2 .מבוא         5
3 .ניתוח החברה  7
א.על החברה  7
ב.תמהיל המוצרים 9
ג.פילוסופית ניהול השיווק  12
ד.ניתוח מתחרים 14
ה.מודל בוסטון לחברה 20 ו.  אסטרטגיות המחרה   22
4 .סיכום ומסקנות    24
5.ביבליוגרפיה    26
"בזק" החברה הישראלית לתקשורת בע"מ היא חברת התקשורת המובילה בישראל ועוסקת בכל סוגי התקשורת הקיימים לשירותים פנים ארציים כמו גם שירותי גישה לאינטרנט, אחזקת תשתיות תקשורת ואף מתן שירותי תקשורת לספקי תקשורת אחרים ("בזק" החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, 2010). החברה מחזיקה בבעלות מלאה בחברת "פלאפון" הנותנת שירותים סלולאריים (או "רדיו – טלפון נייד") ובחברת "בזק בינ"ל" המספקת שירותי אינטרנט, שיחות בינ"ל ושירותי תקשורת ואחזקת תשתיות לעסקים. החברה גם מחזיקה בבעלות חלקית בחברת הלווין די.בי.אס (YES) המספקת שידורי טלוויזיה רב ערוצית.
החברה מעריכה את נתח השוק שלה במגזר הפרטי בכ 75% ובמגזר העסקי בכ 83%. עד לפני כעשור היה לבזק נתח שוק של 100% אך עקב שינויי רגולציה וכניסת מתחרים לשוק ירד נתח השוק לערכו הנוכחי.
השינויים בשוק באים לידי ביטוי גם בהגדלת התחרות. לפי הערכתנו יש לחברה היום כ 20 מתחרים, ומספר זה כנראה עוד יגדל.
תמהיל המוצרים של החברה גדולים במיוחד עקב היותה קבוצה וכן כתוצאה של מגוון שירותי התקשורת המתפתחים בארץ ובעולם. להערכתנו מדובר במאות, אם לא אלפים של מוצרים שונים. המגוון יוצא דופן בעיקר באורכו ובעומקו המתייחסים למאות ואלפים של אפשרויות. יתרה מכך, השירות של החברה נחשב כאיכותי לעומת המתחרים.
החברה כמובילת שוק מגנה על נתח השוק שלה בדגש על בסיס הלקוחות, כמו גם מנסה להרחיב את נתח הלקוח.
החברה פתחה בשיווק מגננה, שיפור השירות ומתקפה ניידת נגד מתחרים אסטרטגיים.
ניתוח SWOT מזהה איומים עיקריים בדמות רגולציה. הזדמנויות נוצרות גם הן משינויי רגולציה והתפתחות הדרישה לשירותים. סה"כ לחברה יש מעט חולשות פנימיות ובעיקר איומים חיצוניים. היא מחזיקה בארסנל יכולות פנימיים מרשים.
בניתוח של הכוחות המעצבים את התחרות, ע"פ פורטר, יש על החברה איום מצד מצטרפים חדשים, אין איום מצד הספקים, קיים איום מסוים מצד הקונים (בעיקר המוסדיים.עסקיים), איום רציני של מוצרים תחליפים ומתחרים. לחברה יש (על פי מודל בוסטון) פרות חולבות, כלבים שוטים וכוכבים עולים, לא זיהינו סימני שאלה.
מצב החברה נראה טוב, היא רווחית ויש לה הזדמנויות לא מעטות בדמות שינוי ארגוני ההופך אותה רזה יותר.
אסטרטגית ההמחרה של החברה מוגבלת קשות על ידי רגולציה.
כתוצאה מכך החברה מחפשת שילוב של אסטרטגיות על מנת לעמוד ביעדיה. אך גם כאן, בנתה החברה על גריפת שוק מרבית והובלה באיכות המוצר. ההצלחה של החברה באסטרטגיה שלה מובילה לתוצאות מוצלחות שהן גידול בהכנסות וברווחים בנתח שוק יורד.