עבודה בניהול השיווק על חברת קוקה קולה ישראל. העבודה קיבלה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3763
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.תקציר מנהלים   3
2 .מבוא
4
3 .ניתוח הפירמה    5
3 .1.על הפירמה  5
3 .2.תמהיל המוצרים. 6
3 .3.פילוסופית ניהול השיווק. 8
3 .4.ניתוח מתחרים  10
3 .5.מודל בוסטון לחברה. 15
3 .6.אסטרטגיות המחרה. 17
4 .סיכום ומסקנות  19
5.ביבליוגרפיה   20 החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ היא בעלת הזיכיון למכירת מוצרי קוקה קולה בישראל. לחברה יש נתח שוק מדהים של כ 70% בשוק המשקאות הקלים  (חיות, 2009). נתח שוק זה אינו מספק את החברה אשר פיתחה עם הזמן את תמהיל המוצרים שלה לכיוון חלב ומוצריו (טרה), בירה (קרלסברג, טובורג ועוד), מיצים (פריגת), מערך הפצה ופתרונות לשרשרת האספקה.
תמהיל מוצרים זה הוא בעל רוחב,אורך ועומק גדולים.
לא הצלחנו למפות את כולו, אך נראה כי המדובר במאות פריטים בתמהיל.
החברה כמובילת שוק מבצעת בהצלחה הגנה על נתח השוק שלה באמצעות מערך הפצה ענק, השקעה כבדה בשיווק חוויתי וחדשנות. בנוסף עושה החברה מאמץ משני להרחיב את נתח השוק על ידי פניה לפלחי שוק חדשים (כגון צעירים). לא זיהינו פעילות של החברה להרחבת השוק הכולל.
ניתוח SWOT מזהה איומים עיקריים בדמות טרנדים של בריאות, שינויים במחירי חומרי גלם ואפשרות עליה בשכר המינימום. הזדמנויות נוצרות מגידול עקבי באוכלוסיה, שיפורים טכנולוגים וחדשנות בשימוש בשיווק משותף. החברה חלשה באופן מסורתי ביצירת קטגוריות חדשות ובתגובותיה למשברי תקשורת. לעומת זאת לחברה מערך הפצה עדיף, הובלת שוק ותפיסת איכות על ידי הלקוחות.
לחברה יש (על פי מודל בוסטון) הרבה פרות חולבות, סימני שאלה וכלבים אבל מעט מאד כוכבים עולים. נושא זה צריך להדיר שינה מעיני ההנהלה, שכן המדובר בעתיד החברה.
החברה נוקטת באסטרטגית המחרה היקרה יותר משל המתחרים. נראה לנו כי מטרת החברה היא הגדלת המחזור, שכן כמובילת שוק היא תהנה ממצב זה בצורה המכסימלית לאורך זמן. המחרת החברה לדעתנו מתבססת על המחרת ערך נתפס והמחרת מחיר מקובל (על פי מצבה בקווי המוצר השונים).
לסיכום, החברה המרכזית למשקאות קלים היא מוביל שוק קלאסי, אשר נוקט בגישות בהן צפוי לנקוט מוביל שוק. לחברה יש חולשות כמו גם חוזקות משמעותיות.