פרו סמינר-דני קרוון "שאלו שלום ירושלם ישליו אהביך"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 11206
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

ראשי פרקים:
מבוא

3
היצירה –..
4-7
תפקיד המבנה   .
8
התייחסות למבנה ולחלל ..
9-10 יצירות נוספות מהתקופה של דני קרוון –..
11-12
היכן היצירה עומדת בהשוואה לזרמים בארץ ובעולם -…
13-15
סיכום –.
16
סיכום:
ניתן לומר כי יצירותיו של קרוון עונות על צורך חברתי, כל יצירה בודקת פיתרונות חדשים ואיננה לוקה בסתמיות צורנית, הפשטות וההרמוניה מדודה והוא מגדיר שפה חדשה של צורות וסמלים.
אני נוטה להסכים שיש קשר בין העיטור הפנימי לחוץ המבנה:
צורתו החיצונית של המבנה מושפעת מהמקדש היווני הקלאסי, האומן דני קרוון עונה בתבליט הפנימי לצורת המבנה בכך שהוא משתמש בצורות גיאומטריות אשר על פי הפילוסופיה היוונית הקלאסית מסמלות נצחיות, סדר, חוק ושלטון.
 צורתו החיצונית של המבנה מזכירה את בית המקדש השני, ואילו קיר המליאה מזכיר בצורתו את הכותל המערבי אשר היה הקיר המערבי של חצר המקדש.
הטכניקה הפיסולית בתלת-ממד חציבה וגילוף בחומר אבן של פרטים קטנים על ידי פטיש ואזמל והליטוש הסופי של הפסל.
הצורות הגיאומטריות, האמורפיות, ביומורפיות, צורות נפחיות, שטוחות, מופשטות, צורות ריאליסטיות חדות ומעוגלות יחד עם הטקסטורה של פני השטח חלק, מחוספס, גבשושי, עוקצני, וכו' יוצרים חיקוי של מרקם מציאותי ויוצרים טקסטורה ליצירה עצמה.
גם האור והצל שהם חלק מהפסל, יחד עם המעברים יוצרים נפחיות ודרמטיות כשהאור הוא סמלי לחלוטין.